۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۸۶۵۹

حضور بیش از 3 میلیون عزادار در حرم امامین عسکریین

خبرگزاری رسا ـ نایب‌رییس اداره اوقاف شیعه عراق پیش‌بینی کرد که امروز در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) تعداد زائران حرمین عسکریین به بیش از سه میلیون نفر برسد.
سامرا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سامی المسعودی نایب رییس اداره اوقاف شیعه عراق پیش‌بینی کرد که امروز در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) سه تا چهار میلیون زائر عزادار در حرمین عسکریین حضور یابند.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی «صوت العراق» نیز گزارش داد رائد الجبوری مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را فرصتی برای وحدت صفوف در زمینه مبارزه با افراط‌گرایان و تروریسم داعشی دانسته است.

 

رائد الجبوری، استاندار «صلاح‌الدین» عراق با اشاره به آمادگی کامل بخش‌های خدماتی و امنیتی این استان برای استقبال از زائران امامین عسکریین(ع) در سامرا، گفت: سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) فرصت جدیدی برای ایجاد وحدت برای مبارزه با تندروی و تروریسم داعشی است.

 

وی افزود: تمامی بخش‌های خدماتی و امنیتی استان «صلاح‌الدین» عراق در سراسر این استان برای خدمت‌رسانی به زائران در حالت آماده‌باش به سرمی‌برند.

 

شهر سامرا امروز، 29 آذرماه، در مراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، میزبان عاشقان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

 

همچنین، حدود 100 هیئت در داخل شهر سامرا و هیئت‌های آستان‌های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

 

صباح الفتلاوی، فرمانده عملیات سامرا در این باره گفت: فرماندهی عملیات سامرا بیش از 5 هزار نیروی امنیتی را در داخل استان صلاح‌الدین برای حمایت از زائران اختصاص داده است.

 

وی افزود: وزارت‌خانه‌‌های کشور،  دفاع، حمل و نقل و بهداشت عراق نیز در طرح خدمت‌رسانی به زائران آستان مقدس امامین عسکریین(ع) مشارکت دارند.

 

آستان مقدس امامین عسکریین (ع) نیز اعلام کرد: تعداد زائران امسال در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

 

عبدالرحمن الفیاض، مدیر اطلاع‌رسانی آستان مقدس امامین عسکریین(ع) در این باره گفت: شمار زائران عراقی و خارجی در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش عددی قابل‌ ملاحظه‌ای خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: دیروز، 28 آذرماه، 300 هزار بسته غذا در میان زائران توزیع شد.

 

الفیاض در ادامه اظهار کرى: وزارت حمل و نقل عراق، ده‌ها وسیله نقلیه را به جابجایی زائران اختصاص داده و سایر آستان‌های مقدس عراق نیز در این زمینه کمک می‌کنند.

 

برخی رسانه‌های خبری عراقی پیش‌بینی کرده‌ بودند که بیش از یک و نیم میلیون زائران عراقی و خارجی در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در شهر سامرا حضور پیدا کرده‌اند./980/ب102/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات