۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۰۷۹۴۲
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد؛

طنین ندای «لبیک یا مهدی» در عتبه سامرا همزمان با مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از ویژه‌برنامه‌های مشترک مسجد مقدس جمکران و حرم امامین عسکریین (ع)این است که به مناسبت سالروز امامت امام زمان (عج)، ندای «لبیک یا مهدی» در عتبه سامرا همزمان با مسجد مقدس جمکران طنین‌انداز شود.
بارگاه امام حسن عسکري(ع) در سامرا

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی میان حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران و استاد شیخ عبدالجبار محمداوی، مسئول شئون فکری و اعلام عتبه سامرا برگزار شد و هر یک از طرفین گزارشی از خدمات فرهنگی مکان‌های مقدس مسجد جمکران و حرم سامرا ارائه دادند.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست اظهار کرد: در این نشست، گزارشی از خدمات فرهنگی مسجد مقدس جمکران از جمله فعالیت‌های قرآنی، برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی، حلقه‌های معرفت، نشست‌های علمی، برگزاری نمایشگاه‌ها در مناسبت‌های مختلف، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، مشاوره، تکریم زائران ایرانی و غیرایرانی، ارائه خدمات آموزشی و معرفتی جذاب در حوزه کودکان و نوجوانان ارائه شد.


حجت الاسلام ابراهیمی افزود: شیخ محمداوی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی در عتبه سامرا پرداخت و جهت استفاده از محصولات فرهنگی مسجد مقدس جمکران، اعلام آمادگی کرد.


وی تصریح کرد: حرم امام هادی و امام حسن عسکری (علیهما السلام) در سامرا، وجود سرداب غیبت، محل آغاز غیبت کبری و مزار حضرت نرجس خاتون (سلام الله علیها ) در سامرا ظرفیت عظیمی جهت فعالیت‌های مهدوی، ترویج فرهنگ انتظار و ارائه خدمات فرهنگی در این مکان مقدس است.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در این نشست مقرر شد که مسجد مقدس جمکران و عتبه سامرا جهت هم‌افزایی و همکاری، برنامه‌های مشترکی در ایام ربیع‌الاول به ویژه شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) در روز 8 ربیع‌الاول و سالروز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در روز 9 ربیع‌الاول داشته باشند.


حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک مسجد مقدس جمکران و حرم امامین عسکریین (علیهم السلام) گفت: به مناسبت سالروز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)، ندای «لبیک یا مهدی» در عتبه سامرا همزمان با مسجد مقدس جمکران طنین‌انداز می‌شود.


وی افزود: ندای «لبیک یا مهدی» در شب 9 ربیع الأول پس از نماز مغرب و عشاء در صحن و سرای مسجد مقدس جمکران طنین‌انداز می‌شود؛ همزمان با مسجد مقدس جمکران، در همه اعتاب مقدس از جمله سامراء این مراسم برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان عنوان کرد: مسجد مقدس جمکران و عتبه سامراء در ایام ربیع الاول، با انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله سخنرانی‌های موضوعی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و ... توجه زائران را به وظایف منتظران در زمان غیبت، شناخت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و راه‌های زمینه‌سازی ظهور حضرت معطوف می‌کنند./1323/د102/ف

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات