۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۶۹۲۵
تبلیغ در اربعین؛

موکبی متفاوت با فعالیت مبلغان عرصه کودک و نوجوان

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به طرح برپایی غرفه­هایی ویژه کودک و نوجوان در مسیر پیاده­روی اربعین گفت: در این طرح طلاب به زبان‌های مختلف در موکب‌ها مستقر بوده و برنامه‌هایی را اجرا می‌کردند که با استقبال خوب زائران رو به رو بودیم.
اربعين

یحیی علوی­فرد، مبلغ دینی و شاعر حوزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین طرح برپایی غرفه­هایی ویژه کودک و نوجوان در مسیر پیاده­روی اربعین امسال پرداخت و اظهار داشت: این طرح به همت مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان برگزار شد که در آن تعدادی از مربیان متخصص در زمینه کودک و نوجوان برای مستقر شدن در موکب­های موجود در مسیر نجف به کربلا اعزام شدند.

 

وی افزود: هر یک از طلاب اعزامی به یکی از زبان­های رایج دنیا از جمله انگلیسی، عربی، فرانسوی تسلط داشتند و با توجه به نیاز مخاطبان و مراجعه­ کنندگان به غرفه­ها، برنامه­هایی را اجرا می‌کردند، اما اکثر افراد مراجعه ‌کننده، ایرانی، عراقی، لبنانی و بحرینی بودند؛ به گفته ساکنان منطقه و بازدیدکنندگان، این طرح کاری نو و جدید بود و استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت.

 

علوی­فرد به اهداف طرح برپایی غرفه­هایی ویژه کودک و نوجوان در پیاده­روی اربعین امسال اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام اربعین موکب‌هایی در مسیر نجف به کربلا برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران برپا می‌شود، اما غرفه‌هایی که برای کودکان وجود نداشت و این طرح نادیده گرفته‌شده بود و ضمن اینکه کودکان بخش قابل توجهی از این زائران را تشکیل می­دهند، امسال این طرح برگزار شد که هنوز جای کار دارد.

 

وی با اشاره به تعداد مبلغان اعزام شده در این طرح گفت: تعداد مربیان و طلاب اعزامی حدود 20 نفر بودند که با توجه به استقبال زائران نمی­توانستند پاسخگویی این تعداد مراجعه ­کننده باشند؛ این مبلغان در موکب­های مختلف بین مسیر نجف به کربلا، باب البغداد، کربلا، باب القبله مستقر بودند.

 

این مبلغ دینی به استقبال زائران از این طرح و غرفه تأکید کرد و یادآور شد: زائران و مراجعه ­کنندگان، این طرح را کار بزرگی می­دانستند و می­گفتند در مقایسه با سایر کارهای فرهنگی که در این مسیر صورت می­گیرد، برتری دارد و برای افراد جالب بود که شما ایرانی­ها چقدر خوب در زمینه کودک و نوجوان به صورت حرفه­ای عمل می­کنید.

 

علوی­فرد درباره برخی از فعالیت­های که در این طرح انجام می­شد، اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مسابقه نقاشی، شعرخوانی، اهدای جوایز از جمله برنامه­های این طرح به شمار می­رفت./822/ت302/ف

ارسال نظرات