۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۰۶۸۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه مهم ترین رسالت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام، گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده‌اند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امشب در جلسه جامعه روحانیت ساری با اشاره به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام، گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده‌اند.

 

وی تبلیغ دین خدا را مهم ترین رسالت پیامبران دانست و با بیان این که این رسالت سنگین امروز برعهده روحانیت است، تصریح کرد: امروز پاسداری از داشته‏های گران بهای فرهنگ خودی و فتح سنگرهای فرهنگ غیرخودی مهم ترین رسالت مبلغان و روحانیت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی در مخاطبان داشته باشد.

 

وی افزود: دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای نوین سعی در رسوخ در تفکرات مردم کشورهای دنیا به ویژه نسل جوان دارند تا از این طریق بتوانند بر کشورها حاکم شوند.

 

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با تولید برنامه های فرهنگی و مذهبی با محتوا جوانان را در برابر این توطئه ها مصون نگه دارند، در غیر این صورت دشمنان از ما پیشی گرفته و جوانان را به بیراهه خواهند کشاند.

 

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت همواره نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته است، تصریح کرد: اگر نهضت عظیم اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به دلیل حضور و همراهی ارزشمند روحانیت بوده است.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: نهاد روحانیت همواره در عرصه های اجتماعی مأمن مردم جامعه و مرجع افراد با ایمان بوده و این جای بسی افتخار برای قشر روحانی است.

 

وی از روحانیت به عنوان نگهبانان دین، فقه و سنت نبوی یاد کرد و گفت: محبوبیت روحانیت در تاریخ به دلیل این است که قشر روحانی در دوران های گذشته برای آگاهی مردم از زندگی خود گذشته اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز هجمه های فرهنگی شدید و همه جانبه ای از سوی مستکبران بر دین اسلام و جوانان وارد می شود که از حمله نظامی به مراتب خطرناک تر است، بیان داشت: رسالت روحانیت آگاهی بخشی به مردم و هدایت آنها به سوی خیر و سعادت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش نهضت عاشورا در تداوم اسلام بی‎بدیل است و در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) دین اسلام را آورده و امام حسین (ع) آن را بقا بخشیده و با قیام خود به اسلام هویت داده است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) سبب تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به‌عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به‌عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

وی با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب ما به برکت خون شهیدان کربلا به بار نشسته و بنابراین وظیفه داریم فرهنگ عاشورایی را همیشه زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎﻧﻮﯾﯽ ﻧﻤﻮﻧﻪ در اﺳﺘﻘﺎﻣﺖ، ﺻﺒﺮ و رﺷﺎدت ﯾﺎد ﮐﺮد و اﻓﺰود: اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺣﻖ ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮ ﮔﺮدن اﺳﻼم دارد.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و دراﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را ﺗﺒﻠﻮر ﯾﺎﻓﺘﻪ در زﯾﻨﺐ ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) به واﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در جهان ﺷﺪ./950/202/ب1

ارسال نظرات