۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۰۶۷۸۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

ملت ما از ایستادگی در برابر استکبار هرگز پشیمان نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مردم ما 8 سال جنگ را اداره و شهدای بسیاری را فدای اسلام کردند خانواده‌های شهدا و ملت ما هرگز پشیمان نشدند و در 22 بهمن و راهپیمایی ها تنفر خود را به استکبار جهانی نشان می‌دهند.
حجت الاسلام علي عباسي مدير حوزه هاي علميه قزوين

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امامت آن امام معصوم(ع) گفت: امامان ما دستورالعمل‌هایی را از که جانب خدا فرستاده می‌شد به آن عمل می‌کردند و دستور زندگیشان فرمان های خدای متعال بوده است.

 

 

وی در ادامه افزود: مردمی که ایمانشان ضعیف بود دستور خدا را نمی‌پذیرفتند و امامت امامان معصوم را تکذیب می‌کردند چون منافع خود را در خطر می‌دیدند و همین شرایط امام حسن(ع) را مجبور به صلح کرد.

 

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: زمانی که امام حسن مجتبی(ع) به سپاهیانشان دستور دادند تا برای مبارزه با معاویه آماده جنگ شوند اما عده‌ای از آنها نافرمانی و خیانت کردند، برخی از فرماندهان سپاه امام با معاویه پیمان دوستی بستند چون امامت امام حسن مجتبی(ع) را قبول نداشتند و بقیه هم برای به دست آوردن غنیمت وارد میدان جنگ شده بودند.

 

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: امام حسن مجتبی(ع) در جنگ زخمی و ناچار به تنظیم عهدنامه‌ای با معاویه شدند آن عهد نامه به نفع مسلمانان و شیعیان بود و در آن ذکر شده بود معاویه حق غارت اموال مسلمانان و تعیین خلیفه بعد از خود را ندارد.

 

 

مدیر حوزه علمیه با بیان این‌که معاویه به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرد، ابراز کرد: معاویه قبل از مردنش یزید را به عنوان جانشین خود معرفی کرد اما امام حسن مجتبی(ع) در آن شرایط سخت عقب نشینی نکردند و با صبر و اخلاق حسنه در برابر ظلم و ستم ظالمان ایستادند.

 

 

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: امام حسن مجتبی(ع) آموزه‌های دینی و اخلاقی بسیاری از خود به یادگار گذاشته است و مردم می‌توانند در برابر ظالمان کشور به آن حضرت اقتدا کنند.

 

 

ملت ما از ایستادگی در برابر استکبار هرگز پشیمان نشدند

وی شرایط زمان ما را بهتر از زمان امام حسن(ع) دانست و تصریح کرد: امروز آگاهی ها بیشتر شده، مبارزان و انقلابیون بسیار هستند مردم ما 8 سال جنگ را اداره و شهدای بسیاری را فدای اسلام کردند خانواده‌های شهدا و ملت ما هرگز پشیمان نشدند و در 22 بهمن و راهپیمایی ها تنفر خود را به استکبار جهانی نشان می‌دهند.

 

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: حوزه‌های علمیه باید اهل تحقیق و تبلیغ باشند و یکی از راه های تبلیغ منتشر کردن کتاب و یا سخنرانی در منبرها و تبیین اخلاق و سیره اهل بیت برای مردم است./838/302/ب1

ارسال نظرات