۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۶۱۶
سفیر بحرین در عراق:

به دلایل امنیتی سفر به سامرا را توصیه نمی‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ سفیر بحرین در عراق با تصریح بر لزوم اخذ ویزا قبل از ورود به خاک عراق از سوی زائران خاطر نشان کرد که به دلایل امنیتی، سفر به سامرا را به توصیه نمی‌کنیم.
پياده روي اربعين حسيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صلاح مالکی سفیر بحرین در عراق بر ضرورت اخذ ویزا قبل از ورود به خاک عراق از سوی سازمان‌های زیارتی و سایر گروه‌ها تاکید و خاطر نشان کرد که مرزهای زمینی ویزای فوری را صادر نخواهند کرد.


صلاح مالکی به اهمیت مقید بودن مدیریت کاروان‌ها و زائران در ورود و خروج از مسیر مشخص اشاره و تصریح کرد: بنابر تصمیم حکومت بحرین، افرادی که به صورت مانیفست و گروهی برای ورود به خاک عراق ثبت نام کرده‌اند، به هنگام خروج نمی‌توانند از کاروان جدا شده و به صورت فردی خاک عراق را ترک کنند.

مالکی افزود: زائران برای اخذ ویزا می‌توانند به سفارت عراق در منامه یا دفتر هواپیمایی‌ها رجوع کنند. مدت زمان ویزا از 14 روز تا یک ماه است که متناسب با افراد، گروه‌ها و یا کاروان‌های زیارتی و مکان صدور، این عدد متغیر خواهد شد. بنابراین صدور ویزای سریع در مرز امکان ندارد و زائران بایستی از قبل ویزای ورود به خاک عراق را تهیه کنند.


وی با نزدیک بودن اربعین حسینی و عزیمت شمار فراوانی از بحرینی‌ها به کربلا ادامه داد: اخذ ویزای ورود به عراق از سوی کاران‌هایی که قصد سفر زمینی به کربلا را دارند، ضروری است. همچنین هر زائی که بخواهد مدت زمان بیشتری در عراق بماند، تنها باید از طریق هوایی به خاک عراق وارد شود، از این رو زائرانی که از طریق زمینی وارد خاک عراق می‌شوند، همگی باید در یک زمان خاک عراق را ترک گفته و امکان باقی ماندن در این کشور را برای مدت بیشتر ندارند.


وی در پایان نسبت به سفر به سامرا با وجود راه‌ها نا امن و شرایط خطرناک هشدار داد و تاکید کرد که زائران بحرینی تا اطلاع ثانوی ا سفر به شمال بغداد پرهیز کنند./981/ب902/د

ارسال نظرات