۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۴۲۰۹
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

روحانیت شیعه پرچمدار استکبار ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور روحانیت شیعه را پرچمدار استکبارستیزی دانست و گفت: با تسلط به علم روز و زبان های بین الملل باید اسلام را در دنیا معرفی کرد.
 معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در دیدار طلاب مدارس علمیه خرم آباد که در مدرسه  صادقیه خرم آباد برگزار شد، گفت: روحانیان در راستای تبلیغ علوم و معارف اسلامی نقش بسزایی دارند.


وی با تأکید بر توجه طلاب و روحانیان بنا بر مسؤولیت خویش، افزود: امروز بسیاری از آزادی خواهان جهان تشنه فراگیری آموزه های ناب اسلام و اهل بیت(ع) هستند.


حجت الاسلام زمانی با تأکید بر ضرورت جهاد علمی و تحقیقاتی طلاب و روحانیان عنوان داشت: گسترش معارف دینی و اسلامی در جهان از وظایف مهم روحانیان شیعه است.


وی در ادامه تصریح کرد: تبلیغ روحانیان در جای جای جهان نیازمند تسلط آنان به زبان های زنده دنیا است که باید در مدارس علمیه از ابتدا مورد توجه قرار گیرد.


جهاد علمی لازمه موفقیت طلاب است
معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با بیان این که طلاب افزون بر مطالعه دروس حوزوی، باید در حوزه های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی نیز به تحقیق و پژوهش بپردازند، اظهار داشت: جهاد علمی لازمه موفقیت طلاب است.


وی توجه طلاب و اساتید در جهت ارتقای توان علمی و بنیه علمی طلاب ادامه داد: طلاب ما باید اهل قلم و تفسیر باشند چراکه تفسیر و بیان احادیث و روایات از وظایف طلاب است.


حجت الاسلام زمانی با تأکید بر تسلط طلاب به علوم قرآنی و احادیث عنوان کرد: طلاب ما باید با تکیه به آیات الهی و احادیث، مطالعه، پژوهش و داشتن قدرت نقد بالا دین اسلام را به جهان معرفی کنند.


وجود مبلغان با اخلاص، دلسوز و نخبه نیاز جهان اسلام است
معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور در ادامه وجود مبلغان با اخلاص، دلسوز و نخبه را نیاز جهان اسلام دانست و یادآور شد: شیفتگان معارف اسلام و اهل بیت(ع) در جهان منتظر روحانیان توانمند، آگاه و کارآمد است.


وی با اشاره به این که گروه تروریستی تکفیری داعش به دنبال خدشه زدن به اسلام ناب محمدی است، روحانیان شیعه با مجهز بودن به علم روز مبارزه با استکبار ستیزی را در جهان گسترش دهند.


حجت الاسلام زمانی روحانیت شیعه را پرچمدار استکبار ستیزی دانست و گفت: طلاب امروز با فراگیری زبان عربی و انگلیسی باید بتوانند با حضور در مجامع بین الملل روحیه آزادی خواهی و استکبار ستیزی را تبیین و نهادینه کنند./9451/202/ب1

ارسال نظرات