۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۷۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که عزاداری و توسل به ائمه اطهار، سبب قرب و نزدیکی به خداوند متعال است، گفت: وهابیت با عزداری و توسل مخالف است؛ در حالی که این امور سبب قرب و نزدیکی انسان به خداوند متعال می شود.
عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است عزاداری و توسل به ائمه اطهار سبب قرب به خداوند متعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر مرادی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در کارگاه پاسخ گویی به شبهات وهابیت که در مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد برگزار شد، گفت: وهابیت دشمن مشترک مذهب شیعه و اهل سنت است. وهابیت با عزداری و توسل مخالف است، در حالی که این امور سبب قرب و نزدیکی انسان به خداوند متعال می شود.

 

وی در پاسخ به این شبهه که وهابیت ادعا می کند، گریه و عزاداری بر میت حرام است، ابراز کرد: حضرت یعقوب  برای حضرت یوسف(ع) گریه کرد؛ خداوند متعال در سوره یوسف می فرماید: «وَتَوَلَّى عَنْهُمْ وَقَالَ یَا أَسَفَى عَلَى یُوسُفَ وَابْیَضَّتْ عَیْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ، و از آنها روى گرداند و گفت: اى افسوس بر یوسف! و همچنان که اندوه خود را فرو مى‏خورد، چشمانش از غصه سپید شد.»

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در 6 سالگی مادر خود ار از دست دارند و در منابع نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) برای مادر خود گریه کرد؛ در تاریخ آمده است که روزى پیامبر(ص) قبر مادر عزیز خود آمنه را در ابواء زیارت کرد. به گفته مورخان، آن حضرت در کنار قبر مادر گریست و همراه خود را نیز به گریستن انداخت.

 

پیامبر اکرم در مرگ نزدیکان خود گریستند

وی ابراز کرد: روایت هایی که نشان از گریستن پیامبر اکرم(ص) در مرگ عزیزانشان دارد ، در منابع شیعه و سنی آمده است. پیامبر اکرم(ص) بر نزدیکان خود؛ حضرت عبدالمطلب، حضرت جعفر ابی ابی طالب، حمزه سید الشهدا، حضرت ابوطالب، حضرت فاطمه بنت اسد(س) گریه کردند.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد اظهار کرد: اگر فردی از ما سؤالی کرد که جواب آن را می دانستیم، وظیفه داریم پاسخ گو باشیم و جواب صادقانه بدهیم.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به آیه «افَلا تعقلون، پس چرا نمی اندیشید»، افزود: در قرآن، آیه ای نداریم که به حفظ کردن قرآن اشاره کند؛ بلکه خداوند متعال به تعقل و تفکر سفارش می کند و می فرماید: «افَلا یَتدبرون»، «افَلا تَعقلون» بنابراین باید تدبر کرد. 

 

این استاد حوزه علمیه مشهد به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی.»، ابن حدیث مورد اتفاق مذهب شیعه و اهل سنت است و مایه وحدت بین شیعه و اهل سنت است./1309/202/ب1

ارسال نظرات