۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۸۶۴
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق:

پیام عاشورا مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه است

حجت‌الاسلام والسلمین نجفی روحانی از ظلم ستیزی و مبارزه با نظام سلطه به عنوان شاخصه‌های مهم فرهنگ کربلا نام برد و گفت: کربلا یک جریان پویا و تا ابد ماندگار است؛ در جریان کربلا یک طرف عناصر استکبار و ظالمان بودند و طرف دیگر مسلمانان واقعی و امروز نیز همان جریان به شکل نوینی وجود دارد و اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام تقلبی و آمریکایی ایستاده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در جلسه هم اندیشی دانشجویان که در سالن اجتماعات دفتر بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد، رسالت دانشجویان مشرف شده به عتبات را رساندن پیام قیام عاشورا به هم دانشگاهیان توصیف کرد.

 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا ولایتمداری است، از ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار به عنوان شاخصه‌های مهم فرهنگ کربلا نام برد و تصریح کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم سازش با ظالم و مقاومت در برابر ظلم تأکید کرده‌اند که باید به آن اهتمام جدی داشت.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از ولایت به عنوان مهم‌ترین مسأله در نظام هستی نام برد و پس از تبیین ویژگی‌های خاص امام حسین‌(ع) مانند زیارت اربعین و شفا در تربت قبر مطهر ایشان، اظهار داشت: آن حضرت تا آخرین قطره، خون خود را در راه خدا نثار کرد تا بشریت را از جهالت، نادانی و گمراهی نجات دهد.

 

وی با بیان این‌که فرهنگ کربلا بر محور ولایتمداری استوار است، گفت: در دورانی که مسأله غدیر و ولایت امیرمؤمنان داشت از سوی بنی امیه به فراموشی سپرده می‌شد، امام حسین(ع) قیام عاشورا را برگزیدند که عاشورا ضامن ماندگاری ولایت در غدیر بود و در امتداد آن نیز مسأله عدالت در انتظار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ماه صفر و زیبایی‌های اجتماع باشکوه اربعین سید و سالار شهیدان همچون حضور باشکوه 20 میلیون نفری در این مراسم و نذری‌های متفاوت زائران، اظهار داشت: حقیقت عاشورا در اربعین تجلی کرده است.

 

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) تمام زیبایی‌های نظام هستی و صفات اسمای الهی و سپاهیان یزید همه زشتی‌های عالم را در کربلا به نمایش گذاشتند، گفت: امروز نظام سلطه و استکبار نمونه بارز صف یزیدیان است و مصداق جزئی آن نیز داعشی‌ها هستند که مردم بیگناه را به خاک و خون می‌کشند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری تأکید کرد: کربلا یک جریان پویا و تا ابد ماندگار است؛ در جریان کربلا که یک طرف عناصر استکبار و ظالمان ایستاده‌اند و طرف دیگر مسلمانان واقعی هستند امروز نیز همان جریان به شکل نوینی وجود دارند و اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام تقلبی و آمریکایی ایستاده‌اند./1330/د101/ف2

 

 منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات