۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۷۱۸
با موضوع نفوذ اقتصادی دشمن از طریق فضای مجازی؛

نشست تبیینی جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین نشست تبیینی «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» با موضوع نفوذ اقتصادی دشمن از طریق فضای مجازی برگزار شد.
فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی اصفهانی کارشناس فضای مجازی در نهمین نشست تبیینی «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» با موضوع نفوذ اقتصادی دشمن از طریق فضای مجازی که بعدازظهر امروز یکشنبه سوم آبان ماه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اخبار فضای مجازی در سایر کشورها، گفت: روس ها به دنبال تسلط بر فضای مجازی هستند و دغدغه یادگیری آن را در برنامه های خود دارند.

 

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: روس ها از پیوستن ایران به فضای مجازی استقبال می کنند، روس ها به عنوان کشوری که در حوره اینترنت تعاملات بزرگی دارند توافق نامه ای را امضا کرده اند و قصد دارند موتور جست‌وجوگری با کارایی بیشتر از گوگل را راه اندازی کنند.

 

فعال رسانه ای در بخشی از صحبت های خود از اعتیاد در فضای مجازی خبرداد و بیان کرد: ماده مخدر دیجیتال در اینترنت است و گفته می شود که از سوی آهنگ ها و موسیقی خاصی اثر مواد مخدر دارند.

 

اصفهانی با اشاره به نفوذ اقتصادی دشمن در فضای مجازی، گفت: بلعیدن اقتصاد جهان از سوی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم آغاز و در آن زمان اقتصاد آلمان و انگلیس دچار ضعف و نوسان شد، مبادله در کشورهای فرانسه، روسیه، ژاپن و انگلیس غیر ممکن بود، آمریکا جریان اقتصادی یک دلار با نسبت ثابت طلا را مطرح کرد ولی این طرح تنها یا 15 سال دوم یافت.

 

وی در ادامه افزود: آمریکا بعد از آن رابطه اقتصادی خود را با سایر کشورها به هم زد، در این حالت کشورهای دیگر یا ذخایر خود را دور می ریختند و یا برای دلار ارزش قائل می شدند و این تله اقتصادی آمریکا بود.

 

فعال فضای مجازی با اشاره به نفوذ آمریکا برگردش فضای مجازی گفت: شرکت علی بابای چین فروشگاه اینترنتی دارد که بعد از لغو تحریم ها همه چیز می فروشند و در هر جای جهان عرضه می کند و گردش پولی آن به نیویورک می رود، یعنی حتی اگر از چین خرید شود سود آن به آمریکا می رود و پارادایم اقتصادی جهان شکل می گیرد.

 

اصفهانی با بیان اینکه تا قبل از تحریم ها اگر شخصی قصد خرید از این فروشگاه اینترنتی را داشت باید به دبی می رفت و به عنوان شهرورند دبی از شرکت آمازون خرید می کرد، اظهار داشت: اما از روز 25 مهر تحریم ها علیه شرکت آمازون برداشته شد و مردم مستقیم می توانند از این فروشگاه خرید کنند./818/202/ب1

ارسال نظرات