۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۹۷۱۵۲
مسؤول کانون فرهنگی هیات محبین اهل بیت خانوک کرمان خبر داد؛

برگزاری سوگواره شیون عرشیان با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در شهر خانوک

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی هیأت محبین اهل بیت(ع) شهرخانوک گفت: سوگواره شیون عرشیان یازدهم محرم با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در شهر خانوک اجرا می شود.
عرشيان

مهدوی، مسؤول کانون فرهنگی هیات محبین اهل بیت(ع) شهر خانوک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که این سوگواره از سال 88 در شهر خانوک فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این سوگواره با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، صبر و مظلومیت حضرت زینب(س) در شهر خانوک اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: این برنامه به صورت صامت است و اتفاق شام غربیان از سوی راوی برنامه روایت و به تصویر کشیده می‌شود.

 

مهدوی ادامه داد: این برنامه هر ساله در خانوک شاهد بسیار زیادی از عزاداران حسینی است و در این سوگواره از سایر استان ها وشهرهای مختلف شرکت می کنند و با استقبال چشمگیری همراه است.


مسؤول کانون فرهنگی هیأت محبین اهل بیت(ع) شهرخانوک اظهار کرد: هدف ترویج فرهنگ عاشورا ،شهادت، شهامت، ایثار و امربه معروف و نهی از منکر از مهم ترین اهداف این سوگواره است.


وی با اشاره به این که هرسال این سوگواره با شعار خاصی در محرم برگزار می شود، بیان کرد: سال های گذشته این سوگواره با شعارهای امر به معروف و نهی از منکر و نماز برگزار شده، و امسال این سوگواره نیز با شعار صبر زینب(س) به تصویر کشیده می شود.


مهدوی خاطرنشان کرد: در این سوگواره صبر جمیل حضرت زینب به تصویر کشیده خواهد شد و سال های گذشته این برنامه همراه به آتش کشیدن خیمه‌های امام حسین(ع) به نمایش گذاشته می شد که در سوگواره امسال، صحنه سر حضرت اباعبدالله و خرابه شام برای عاشقان حسینی به تصویر کشیده خواهد شد.


وی اظهار کرد: بیش از 40 نفر از عوامل اجرایی این برنامه طی دو ماه در جریان آماده سازی سوگواره شیون عرشیان فعالیت داشتند.


مسؤول کانون فرهنگی هیأت محبین اهل بیت(ع) شهر خانوک یادآور شد: سال گذشته بیش از ده هزار نفر از سوگواره شیون عرشیان استقبال کردند که پیش بینی می شود این استقبال امسال با شکوه بیشتری همراه باشد.


مهدوی با اشاره به این که سال گذشته بیش از 40 نفر در این نمایش نامه به ایفای نقش پرداختند، بیان کرد : امسال 20 نفر در این سوگواره به ایفای نقش می پردازند و این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا روز یازدهم محرم در شهر خانوک اجرا می شود.


مسؤول کانون فرهنگی هیأت محبین اهل بیت(ع) شهر خانوک تصریح کرد: واقعة‌ عاشورا که رهبر آن‌ کسی‌ جز امام حسین(ع) نبود، امامی که با ایثار و فداکاری خود، آیین‌ ظلم‌ و ستم‌ را درهم‌ کوبید.


مهدوی یادآور شد: حماسه آفرینی ها و حضور منحصر به فرد حضرت زینب(س) و سایر بانوان در واقعه جانسوز کربلا پس از شهادت سرور و سالار شهیدان منجر به حفظ و نگهداری انقلاب حسینی شد./9709/303/ب2

ارسال نظرات