۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۸۳۸
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قضاوت ناعادلانه یکی از منکرات رایج در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قضاوت ناعادلانه را یکی از منکرات رایج در جامعه عنوان کرد و افزود: فعالان عرصه مطبوعات با قضاوت های ناعادلانه اخبار و گزارش هایی را منتشر می کنند که باعث تغییر نگرش و باورهای مردم نسبت به عملکرد یک دستگاه و یا یک مدیر می شود.
نوش آبادي معاون حقوقي، امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمد حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته سه شنبه 28مهر، در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در اراک، بیان کرد: رسانه ای که دروغ را رواج می دهد نمی تواند داعیه حق طلبی، روشنگری و عدالت خواهی داشته باشند.

 

مبازره با سیاهی، دروغ‌ها و اتهام‌زنی‌ها

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که کتاب، هنر، سینما و رسانه ابزارهای فرهنگی هستند که باید از این ابزارها برای مبازره با سیاهی، دروغ‌ها و اتهام‌زنی‌ها استفاده کرد، گفت: در حوزه فرهنگ و رسانه نیازمند مبارزه با فضاهای نادرست، دروغ‌پردازی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها هستیم.

 

نوش آبادی با اشاره به این که نه تنها رسانه های خارجی بلکه برخی رسانه ها و مطبوعات داخلی نیز تیم ایرانی را مورد آماج حملات رسانه ای قرار داده بودند، گفت: متاسفانه این مهم در همه بخش های جامعه به خصوص برخی مطبوعات گسترش داشته است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مورد تائید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بودند، خاطر نشان کرد: حدود دو سال در مذاکرات با 1+5 شرکت کردند و با اقتدار از مواضع کشور دفاع کردند.

 

با  قضاوت ناعادلانه فعالان عرصه مطبوعات برخورد قاطع شود

نوش آبادی قضاوت ناعادلانه را یکی از منکرات رایج در جامعه عنوان کرد و افزود: فعالان عرصه مطبوعات با قضاوت های ناعادلانه اخبار و گزارش هایی را منتشر می کنند که باعث تغییر نگرش و باورهای مردم نسبت به عملکرد یک دستگاه و یا یک مدیر می شود.


معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر نقاط کشور باید با  قضاوت ناعادلانه فعالان عرصه مطبوعات برخورد قاطع داشته باشد.

 

نوش آبادی افزود: مدیران کل استان ها باید برای تغییر این فرهنگ ناپسند و جایگزین کردن عدالت به جای بی عدالتی و صداقت و راستی به جای دروغ پردازی، برنامه ریزی های مدون و کاربردی و تلاش کنند.

 

نگاه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که لازمه کار فرهنگی موفق داشتن روحیه، انگیزه، شادابی، باور، تحرک و برنامه‌ریزی است و با بی‌برنامگی و بی‌حوصلگی نمی‌توان کار فرهنگی موفق انجام داد گفت: هر جا عقل و منطق و برنامه وجود داشته باشد، کار فرهنگی موفق شکل می‌گیرد، در غیر این صورت کار فرهنگی ناقص است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نگاه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر معطوف به یک نگاه کلیشه‌ای مبارزه با بد حجابی و امر به نماز و روزه است گفت: ظلم و ستم یک نوع منکر محسوب می‌شود و باید برای تحقق مبارزه با منکر مبارزاتی علیه جور و ستم، پدیده‌های زشت اجتماعی و نامتعارف، جهل، نیرنگ و تظاهر انجام شود.

 

شایان ذکر است، حسین شاکری مدیرکل سابق ارشاد استان مرکزی تودیع و مهدی حقیقی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی شد./842/پ202/ج

 

ارسال نظرات