۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۷۷۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ شکایت خانواده های قربانیان خراسان شمالی در فاجعه منا از عربستان، عضویت 5 هزار نفر در انجمن های اسلامی و کمک 5.5 میلیارد ریالی مردم استان در جشن عاطفه ها عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدباقر قاصری، سرپرست سازمان حج و زیارت خراسان‌شمالی از شکایت خانواده های قربانیان منا از عربستان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: بنا به درخواست خانواده های قربانیان استان در فاجعه منا اقدامات لازم به منظور تنظیم شکایت از عربستان در این حادثه برای این افراد انجام شده است.

 

قاصری ادامه داد: از 15 جانباخته این استان در فاجعه منا، اجساد 13 نفر در مراحل مختلف به کشور و استان وارد شده و هنوز جنازه دو نفر به نام های حسین کرابی از اسفراین و علی عباسی از روستای ارکان مفقود هستند.

 

وی اظهار کرد: آزمایش های لازم از خانواده‌های این قربانیان گرفته شده و به تیم های شناسایی در عربستان داده می شود.

 

قاصری یادآورشد: سازمان حج و زیارت پیگیر تعیین و تکلیف وضعیت این زائران است

 

امربه معروف و نهی از منکر را باید تبدیل به فرهنگ کاری کرد

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه تبدیل به فرهنگ کاری کنند.

 

وی در جمع فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اگر دستگاه های اجرایی در برنامه های کاری خود موضوع امربه معروف و نهی از منکر را عملیاتی و بخش عمده اصل امر به معروف را اجرا کنند و قطعا از بخش منکرات نیز دور خواهیم شد بنابراین باید این مسئله تبدیل به فرهنگ کاری شود.

 

پرویزی اضافه کرد: اگر قرار است جامعه اصلاح شود باید مسؤولان، ائمه جمعه، کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی که مسؤولیت خدمت به مردم را دارند موضوع امربه معروف و نهی از منکر را در راس امور خود قرار دهند.

 

5 هزار نفر عضو انجمن های اسلامی خراسان شمالی هستند

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی خراسان شمالی گفت: پنج هزار نفر دانش آموز استان عضو این انجمن بوده که 60 درصد آن در متوسطه اول و 80 درصد دیگر در متوسطه دوم عضو هستند.

 

یاسر خطیب اظهار کرد: این نهاد انقلابی تنها تشکل دانش آموزی است که نماینده رهبر در آن به صورت ویژه فعالیت می کند.

 

وی گفت: نخبه پروری یکی از اولویت های کاری انجمن است و تلاش می شود که نیروهای مخلص و انقلابی را برای کشور پرورش داده شود.

 

خطیب افزود: یکی از شعارهای اصلی ما تحصیل - تهذیب - ورزش است که رهبر معظم انقلاب هم براین شعار تاکید فراوان دارند.

 

وی گفت: در حوزه تحصیل مدرسه علمی آینده سازان یکی از مراکز قوی آموزشی می باشد و در حوزه تهذیب هم با تشکیل حلقه های معرفت و هیئت های دانش آموزی انصار المهدی و اعزام مبلغان به مدارس فعال هستیم و در حوزه ورزش نیز برنامه های اردویی و ورزش های گروهی داریم.

 

مردم خراسان شمالی حدود 5.5 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها کمک کردند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار این استان پنج میلیارد و 475 میلیون ریال در جشن عاطفه ها به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

 

برات سلیمی اظهار کرد: در سال جاری جشن عاطفه ها در دو مرحله انجام شد که مرحله اول این جشن در شهریور ماه با برپایی یک هزار و 200 پایگاه بود. وی افزود: مرحله دوم این جشن نیز در هشت مهر ماه در مدارس استان برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: در مجموع بیش از پنج میلیارد و 475 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی در هر دو مرحله جمع آوری شد که در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

 

این مسؤول گفت: در مرحله دوم 797 مدرسه جشن عاطفه ها برگزار کردند.

 

سلیمی گفت: سال گذشته از محل برپایی پایگاه های جشن عاطفه ها اپنج میلیارد و781 میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده بود.

 

شایان ذکر است، هم اکنون بیش از یک هزار و500 دانشجو و طلبه و هفت هزار دانش آموز زیر پوشش این نهاد هستند که به علت کمبود اعتبار نیاز این قشر برطرف نمی شود.

 

گفتنی است، با احتساب کمک های موردی 130 هزار تن از جمعیت خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد هستند./9314/203/ب2

ارسال نظرات