۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۷۲۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مقاومت در برابر دشمن انتخابی حسینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اتفاقی که در دوران امام حسین(ع) افتاده بود این بود که منکر، معروف و معروف، منکر شده بود پس سیدالشهدا ایستاد تا ما بفهمیم جامعه ما جامعه عاشورایی است.
ملک حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشرف‌الدین ملک حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در حسینیه عاشقان ثارالله گفت: حرکت‌های انسانی تاریخ چهار نوع حرکت متفاوت در برابر انبیای الهی بوده‌؛ یا برای فساد یا حرکت‌های ظالمانه بوده‌اند، یا از روی غرور به کشورهای دیگر حمله کرده‌اند و یا از روی خوشی و عیاشی بوده‌ است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) فرموده‌اند حرکت من پنجمین نوع حرکت از حرکت‌های انسان در جامعه است؛ حرکت، نهضت و قیام من برای اصلاح امت جدم بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی ادامه داد: برخی تصورشان این است که منظور از «امت» بدنه جامعه است اما در اینجا امت یعنی همه غیر از امام معصوم، دچار فروپاشی شده بودند بنابراین این وضعیت سِنخ دیگری از حرکت‌ها را می‌طلبید زیرا اگر تمامی بافت جامعه به‌هم خورده باشد دیگر قصه، قصۀ نصیحت و آخوندی کردن نیست بلکه باید شیرمردانی در جامعه باشند تا نقشی تاریخی ایفا کنند و جلوی سیر فساد را بگیرند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اتفاق دیگری که در جامعۀ آن دوران افتاده بود این بود که منکر، معروف و معروف، منکر شده بود پس سیدالشهدا ایستاد تا ما بفهمیم جامعۀ ما جامعۀ عاشورایی است یا نه.

 


وی، رمز پیروزی قیام سیدالشهدا(ع) را برای این دانست که برای دستیابی به حکومت سال 61 نبود و ادامه داد: قیام سیدالشهدا(ع) برای پیروزی تاریخی حق بر باطل بود و اگر فضا برای رشد انسان وجود داشته باشد، یعنی جامعه، جامعه سالم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی با اشاره به اینکه اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌فرمایند «هیهات منا الذله»، یعنی ما و ذلت دوریم و اینکه ذلت را به‌عنوان یک گزینه انتخاب کنیم در تصور ما نمی‌گنجد، گفت: گزینه انسان مومن عزت است و هیچ گزینۀ دیگری را نمی‌پذیرد؛ مومن یعنی حقیقت ناشکننده و غیر مومن یعنی حقیقت ذلت پذیر و شکسته شده.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه امام حسین(ع) با ذکر شش عامل به سوال «من چرا ذلت را نمی‌پذیرم؟»، پاسخ می‌دهند، گفت: شش عامل وجود دارند که وقتی نباشند جامعه به ذلت کشیده می‌شود.

 


وی با بیان اینکه امروز استکبار جبهه‌ای را علیه جبهه حق گشوده است که تکرارپذیری تاریخ مشاهده می‌شود، گفت: وقتی رهبرمان فریاد می‌زنند که ما به مقاومت خودمان در برابر نظام سلطه ادامه خواهیم داد و هرگز پای میز مذاکره با آمریکا نخواهیم نشست، همان معناست.


حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: مذاکره و گفت‌وگو امر بدی نیست اما چرا در یک‌جا مقاومت صورت می‌گیرد؟ که در این موضوع باید سخنان امام حسین(ع) را بنگریم؛ اگر مشاهده کردیم دشمن در یکی از این زاویه‌ها عقب نشینی داشت گله کنیم که چرا مذاکره نمی‌کنید اما اگر دیدیم در این شش جبهه‌ای که اباعبدالله الحسین (ع) مطرح کرده دشمن همچنان دشمن ماست، بدانیم انتخاب مقاومت یک انتخاب حسینی است.

 

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) در پاسخ به این سوال که "چرا بیعت نمی‌کند؟" به شش عامل اشاره می‌کنند؛ نخست اینکه خداوند اجازه نمی‌دهد؛ دوم رسالت پیامبر(ص)، سوم رگ پدر، چهارم مادر، پنجم مردان بزرگ و مسؤولان باغیرت و ششم جامعه مراقب نمی گذارند که این شش عامل در دوران اُموی ویران شده بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی در پایان با بیان اینکه امروز تاریخ در حال تکرار است، گفت: شبکه‌های ماهواره ای همین شش عامل را نشانه گرفته‌اند، توحید، وحی، خانواده با دو عنصر پدر و مادر، مسؤولان و بدنه جامعه را در فیلم‌ها و مصاحبه‌هایشان این‌ها را هدف گرفته‌اند./839/202/ب1

ارسال نظرات