۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۶۵۲۳
نماینده ولی فقیه در سپاه ثار الله کرمان:

حفظ انقلاب در گرو احیای ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ثار الله کرمان گفت: اگر کسی اهداف امام حسین(ع) را قبول نداشت در این صورت ارزش های جامعه از بین می رود و مردم وظیفه دارند که این ارزش ها را برای حفظ انقلاب حفظ کنیم.
حجت الاسلام محمد علي محسن زاده نماينده ولي فقيه در سپاه ثارالله کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد علی حسن زاده نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان امشب در جمع مردم و طلاب در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: درس گرفتن از امام حسین(ع) مختص به شیعه نبوده بلکه هر فردی می تواند امام حسین(ع) را در زندگی خود الگو قرار دهد.

 

وی افزود: الگوگیری از اهل بیت مختص به زمان خاصی نیست بلکه افعال و حرکات آن ها در جامعه و تا روز قیامت ادامه دارد و کسی نمی تواند ادعا کند که زمان امروزه، زمان امام حسین(ع) نیست و این کاملا حرف اشتباهی است.

 

حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به این که ماندگاری موضوع کربلا تا روز قیامت ادامه دارد، اظهار داشت: حفظ اسلام و حمایت از آن، مهم ترین هدف امام حسین(ع) بوده زیرا اگر به احادیث امام حسین(ع) در بحارالانوار نگاه کنیم متوجه می شویم که موضوع حفظ اسلام از اهداف امام حسین(ع) است.

 

وی بیان داشت: کسانی که می گویند که اهل بیت برای اجرای حکومت نیامده، حرف کاملا غلطی بوده چرا که وظیفه اصلی اهل بیت به عنوان یک تکلیف الهی اجرای حکومت است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ولایت یک نوع حق برای اهل بیت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: منظور از ولایت برای امام این است که امام ولایت در راه خدا را قبول کرده و گرنه خود امام هم می گوید که من برای مادیات حکومت را قبول نکرده ام.

 

وی ابراز داشت: زنده کردن دین در روی زمین یکی دیگر از اهداف امام محسوب می شود به همین جهت هرکس که اسم حسین(ع) را به زبان می آورد باید بداند که اسم حسین(ع) زمانی فایده دارد که امام حسین را در زندگی های خودمان وارد کنیم و به دستورات آن عمل کنیم.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به اینکه کسی که می خواهد اسم خود را در لیست امام حسین(ع) ببیند باید اهداف حسین را داشته باشد، اظهار داشت: گاندی یک فرد هندی بود که توانست با درس گرفتن از امام حسین(ع)، استعمار انگلیس را از کشور خود بیرون کند و این نشان می دهد، کسی که هدف خودش را حسین(ع) قرار دهد می تواند دشمن را از خانه خود بیرون کند.

 

وی ادامه داد: چیزی که در جامعه سبب تضعیف دین اسلام می شود این است که به ارزش های آن دین احترام نمی گذارند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان با اشاره به این که اسلام دین اصلاح است، خاطرنشان کرد: اصلاحات اسلامی در مقابل انقلاب قرار نمی گیرند زیرا زمانی یک انقلاب پیروز داریم که ارزش های اسلامی را در جامعه زنده کرده و پایبند به آن ها باشیم.

 

وی با توجه به این که هدف بلند امام، حفظ دین اسلام در مقابل دشمن است، اضافه کرد: امنیت سبب عزت کشور خواهد بود و کشور هایی در منطقه وجود دارند که گروه هایی به نام داعش امنیت را از این سرزمین ها گرفته و عزت مردمان کشور ها را سلب کرده است.

 

حجت الاسلام محسن زاده افزود: یکی از مشکلات کشور این است که مسوولان به دین اسلام عمل نمی کنند و اگر هم مشکلاتی در باب اقتصاد داریم به خاطر این است که به اقتصاد اسلامی ایمان نیاورده ایم.

 

وی با اشاره به این که نظام اسلامی در کشور ایران ریشه در اهداف امام حسین(ع) دارد، ابراز داشت: حرف گوش کردن به امام وظیفه برای تمام مردم است و اگر توانستیم که به حرف ولی زمان خود گوش دهیم یک کشور خوبی را دارا می شویم.

 

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور کسانی پیدا شده اند که می گویند امروزه دیگر مرگ بر آمریکا نباید گفته شود و این حرفی اشتباه بوده چرا که آمریکا یکی دیگر از معانی شیطان محسوب می شود و نمی توانیم روزی این اسم پلید را از ذهن های خود پاک کنیم.

 

وی در پایان گفت: اگر کسی اهداف امام حسین(ع) را قبول نداشت در این صورت ارزش های جامعه از بین می رود و مردم وظیفه دارند که این ارزش ها را برای حفظ انقلاب حفظ کنیم./9707/202/ب1

ارسال نظرات