۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۵۲۳
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

امت اسلام بودن هیچ امتیازی برای مسلمین نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌ مطلب که باید مسلمانان تماما در راه خدا حرکت کنند، گفت: عضو جامعه اسلامی بودن نمی‌تواند به‌تنهایی عامل سعادت شود.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه، عصر پنج‌شنبه 23 مهر در حسینیه آیت الله علوی تهران، گفت: صریح‌ترین تاریخی که برای امت‌ها تا امروز بیان شده است در قرآن مجید وجود دارد و تمام امت‌های قبل از اسلام تا اسلام کنونی از نظر حال و اخلاق مقایسه شده اند.

 

وی افزود: امتی مقبول و امتی مردود می‌باشد که در خانواده، جامعه و فردیت خود را مقبول خداوند یا مردود بداند، این می‌تواند ملاک سنجش جوامع باشد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص امت‌های قبل از قرآن، ابراز داشت: این امت‌ها تا روز قیامت در عمل، اخلاق و اعتقاد اگر تسلیم محض خداوند نباشند مقبولیتی نخواهند داشت و تا ابد مردود هستند.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تاکید بر این‌که امت اسلام بودن هیچ امتیاز ویژه‌ای برای مسلمانان نسیت، خاطرنشان کرد: در صورتی که عناد با خداوند و پیامبران در یک جامعه وجود داشته باشد باشد، با تمام امت‌های قبل از اسلام هیچ تفاوتی نخواهند داشت.

 

استاد برجسته اخلاق، اظهار داشت: اخلاق امتیاز خواهی در اولین امتی که پدیدار شد، یهودیت بود و خداوند امتیازخواهی یهود را در قران بیان کرده و آن‌را مردود دانسته است و آن‌چه را که ملاک مقبولیت در امت‌ها می‌شود، ایمان به ذات الهی است.

 

وی با اشاره به ایمان خالص، بیان داشت: ایمانی که اولیای خداوند و پیامبران به آن دست یافته‌اند در مرحله اول ایمان توحیدی قرار دارد که نه طمع بهشت در آن وجود دارد و نه ترس از دوزخ باعث پرستش خداوند می‌شود.

 

استاد برجسته اخلاق ادامه داد: ایمان ما انسان‌های معمولی به پروردگار در مرحله دوم قرار دارد که قرآن کریم هم آن‌را پذیرفته است، کف خدا عبادت کنید، هم از روی ترس و هم برای طمع پاداش.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان، گفت: خداوند با محاسبه ضعف و روح ما عبادت را برای ما نظام داده است و هیچ‌گاه از ما انسان‌ها توقع عبادت و اطاهت اولیای الهی را نداشته است اما برای هر انسانی ظرفیت رسیدن به کمال الهی را معین کرده است.

 

استاد برجسته اخلاق در پایان با اشاره به عمل صالح، تاکید کرد: افرادی که ایمان، اخلاق و عمل صالح دارند مورد مقبولیت خداوند کریم در هر عصر و زمانی هستند و این امت‌ها متکلف به اخلاق و آداب بوده است و مورد مقبولیت خداوند سبحان می‌باشد./856/202/ب3

ارسال نظرات