۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۹۳۵۵۷

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ دیدار رییس ارشاد اصفهان با اعضای هنرهای تجسمی استان، برگزاری مرحله استانی و شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان در استان اصفهان، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین در سال94 و معرفی طرح «روستای دوست‌دار کتاب» کاشان از اهم اخبار کوتاه فرهنگی استان اصفهان است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با مدیر و اعضای انجمن هنرهای نمایش استان با اشاره به دیدار خود با آیت الله ناصری اظهار داشت: در جلسه‌ای که با آیت الله ناصری داشتم ایشان فرمودند که «اداره ارشاد متکثر الافعال و مختلف المبانی است» یعنی کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف از موسسات قرآنی و فرهنگی تا کانون موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی بر عهده این اداره کل قرار دارد که در این راستا ما در 38 کارگروه عضو هستیم و یا ریاست آن را برعهده داریم.

 

حجت الاسلاام ارزانی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: اصل 44 قانون اساسی اصل واگذاری بوده که بر اساس آن دولت باید خود را سبکبال کرده و کارها را واگذار کند و بر همین اساس برای ما نیز راحت تر است که کارهارا واگذار کرده و دغدغه اجرایی نداشته باشیم، در 30 وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری و اجرا وظیفه‌ای پیش بینی نشده است و وظیفه ما بسترسازی، نظارت و هدایت امور است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با  اعتقاد به این که انجمن سینما باید خود متولی برگزاری جشن سینما باشد، خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر و اردیبهشت تئاتر را به انجمن هنرهای نمایش واگذار کنیم تا شما برای آن برنامه‌ریزی کنید و ما علاقه‌مند هستیم که بودجه پیش‌بینی شده برای تئاتر را به انجمن نمایش دهیم تا خود شما براساس امکانات و در فضای رئال و حقیقی نه در فضای ایده‌آل برنامه‌ریزی داشته باشید.

 

حجت‌الاسلام ارزانی خطاب به اعضای انجمن نمایش استان اصفهان بیان کرد: تئاتر برای شما است و وظیفه سازمانی ما حمایت بوده که قطعا این حمایت را انجام می‌دهیم البته باید بگویم که قوت تئاتر تنها به پول نیست و بحث برنامه‌ریزی نیز بسیار مهم است و شما باید سند تئاتر را بسازید و بر اساس این سند بودجه توسط ما تأمین و در اختیار شما قرار گیرد.

 

برگزاری دهمین جشنواره بزرگ قرآن مدهامّتان در استان اصفهان

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی،مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور به منظور جهت‌دهی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نیز استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، دهمین جشنواره بزرگ قرآن مدهامّتان را برگزار می‌کند.

 

وی افزود: این جشنواره در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیح خوانی اذکار نماز ویژه گروه سنی 8 تا 30 سال برگزار و در رشته مفاهیم و تفسیر افراد بالای 30 سال عضو کانون های مساجد نیز می توانند شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام معتمدی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد وکشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن را از اهداف برگزاری دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند با مراجعه به کانون فرهنگی هنری مسجد محله خود در مسابقات شرکت کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، با بیان اینکه این مسابقات در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود، تصریح کرد:‌ مرحله شهرستانی این مسابقات در حال برگزاری است و مرحله استانی ماه آینده برگزار می شود.

 

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین در سال94

حجت‌الاسلام سجادی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی نایین با اشاره به احادیث پیامبر(ص) و روایات ائمه اطهار(ع) درخصوص بحث طلاق، یکی از ریشه‌های عمده مسائلی همچون طلاق، اعتیاد را نبود اشتغال و بیکاری عنوان نموده و بی‌ایمانی، کم‌رنگ شدن اعتقادات دینی و عدم پایبندی خانواده‌ها به اصول و مبانی شرعی و اسلامی از دیگر عوامل موثر درگسترش و شیوع طلاق در جامعه است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم مشکل را بصورت ریشه‌ای حل کنیم باید فرهنگ‌سازی شود و آموزش‌های لازم درخصوص مسائل خانواده و تربیت دینی اخلاقی برای جوانان و خانواده‌ها ارائه شود.

 

در ادامه روز 25 مرداد سالروز وفات عالم بزرگ علامه نائینی بعنوان روز شهرستان تصویب شد.

 

اولین هماهنگی و معرفی طرح «روستای دوست‌دار کتاب» کاشان برگزار شد

جوادی مقدم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، طرح «روستای دوست‌دار کتاب» را معرفی و با اشاره به  این‌که در بمباران تبلیغاتی رسانه‌های سطحی و مبتذل، تنها چیزی که خانواده را از فرهنگ بیگانه بیمه می‌کند رویکرد دینی و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی است، خواستار تشویق بیشتر مردم به کتاب‌خوانی شد.

 

جوادی اظهار امیدواری کرد در سال جاری با فعالیت‌هایی که در حوزه کتاب می شود کاشان به عنوان پایتخت و حداقل 2 روستای اطراف به عنوان روستای دوست دار کتاب معرفی شوند./939/203/ب3

ارسال نظرات