۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۳۲۴۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره مداحی ویژه طلاب، راه اندازی کانون های فرهنگی ویژه مددجویان کمیته امداد و راه اندازی 14 کتابخانه تخصصی در خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام میثم بهاری، مسؤول دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری نخستین دوره آموزش مداحی ویژه طلاب به همت دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در آستانه ماه محرم خبر داد.

 

وی با بیان اینکه نخستین دوره آموزش مداحی ویژه طلاب در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در قالب 10 جلسه برگزار می شود، اضافه کرد: این دوره به منظور آمادگی بیشتر طلاب برای ایام دهه محرم و به صورت فشرده در 10 جلسه در محل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود که در این دوره 35 نفر از طلاب حضور دارند.

 

حجت الاسلام بهاری اساتید این دوره آموزشی را «حجت الاسلام صفری» و «حجت الاسلام کمالی» از اساتید حوزه و دانشگاه معرفی کرد و گفت: در این دوره هر شب یک روضه، یک نوحه و یک مقتل آموزش داده می شود.

 

مسؤول دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه این دوره آموزشی از هشتم مهرماه آغاز شده است، اظهارداشت: این دوره تا هفدهم مهرماه هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی چاپ و نشر در خراسان شمالی

حجت الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی با مشارکت انجمن فرهنگی صنعت چاپ استان خبر داد و افزود: در این کتابخانه 750جلد و 750 عنوان کتاب موجود است.

 

وی اظهار کرد: این کتابخانه دارای انواع کتاب‌های تخصصی برای همکاران و موسساتی که در راستای بالا بردن شاخص‌های رشد، توسعه و ارتقاء سطح آگاهی رشته‌های امور چاپ و گرافیک تلاش می‌کنند خواهد بود.

 

حجت الاسلام هدایتی هدف از انجام این اقدام را ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعات در استان و همچنین ارتقاء سطح دانش فنی و علمی چاپخانه داران، ناشران، کانون های آگهی و تبلیغات، دانشجویان و دانش آموزان دانست.

 

احداث 3 کانون فرهنگی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی

عباس اهرابی اصیلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از احداث سه کانون فرهنگی برای مددجویان این نهاد در استان خبر داد و افزود: این کانون ها بر اساس مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان برای مددجویان شهرستان های اسفراین، شیروان و فاروج احداث خواهد شد.

 

وی ادامه داد: به منظور ساخت این تعداد کانون فرهنگی در مجموع 30 میلیارد ریال به ازای هر یک کانون 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

 

اهرابی افزود: این میزان اعتبار باید از سه محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، منابع داخلی کمیته امداد و وزارت رفاه تأمین شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از این تعداد هزار و 500 نفر طلبه و دانشجو هستند.

 

راه اندازی 14 کتابخانه تخصصی در خراسان شمالی

حسین ثابت قدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی 14 کتابخانه تخصصی با موضوعات مختلف به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و افزود: کتابخانه های تخصصی در استان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان متقاضیان به کتاب های تخصصی در زمینه های مختلف راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد تاکنون دو کتابخانه در مرکز استان به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر کتابخانه های تخصصی استان در شهرستان بجنورد راه اندازی می شود و در سال های آینده در دیگر شهرستان ها نیز این کتابخانه بر اساس نیاز سنجی راه اندازی خواهد شد.

 

ثابت قدم اظهار کرد:کتابخانه های تخصصی در موضوعات عفاف و حجاب، مواد مخدر، امر به معروف و نهی از منکر، نهج البلاغه، مهدویت، نماز و غیره به صورت مجزا راه اندازی می شوند.

 

ثابت قدم با اشاره به اینکه مکان راه اندازی این کتابخانه ها در سطح شهر پراکنده است، افزود: در صورت درخواست دانشگاه ها و مراکز علمی نیز تعدادی از این کتابخانه ها در دانشگاه ها راه اندازی می شود./9314/203/ب2

ارسال نظرات