۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۸۴۴
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

لزوم نظارت دولت بر فعالیت شبکه های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: توسعه ارتباطات رسانه ای در کنار تمامی مزایایی که دارد، مستعد خطرات و آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز هست.
شبکه هاي اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا، با تأکید بر لزوم نظارت بر فعالیت شبکه های اجتماعی اذعان کرد: متأسفانه بسیاری از سخنانی که در فضای عمومی جامعه جایی برای طرح و بیان ندارد، در قالب این شبکه های مطرح می شود و اثرات خود را در محیط جامعه نشان می دهد.

 

وی نظارت بر شبکه های اجتماعی را از مصدایق امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و عنوان کرد: از جمله راه های امر به معروف و نهی از منکر عملی، بازداشتن افراد از ارتکاب به معاصی یا ممانعت از اقدام به کارهایی است که احتمال انحراف افراد در آن وجود دارد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ایجاد فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی در بین کودکان و مهدهای کودک گفت: بر اساس آنچه از روایات و تعالیم اهل بیت مشخص می شود، باید رفتارهای صحیح از دوران کودکی در افراد نهادینه شود چنانچه، ایشان امر به نماز را از دوران کودکی در فرزندان خود ایجاد می کردند که این رفتار می تواند در استفاده از شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جاوری عنوان کرد: استفاده از شبکه های ماهواره ای برای ترویج مبانی دینی و اخلاقی، یک ظرفیت فرهنگی است به شرطی که مسؤولان فرهنگی کشور با مدیریت این مسأله، برنامه جامعی برای آن تهیه کنند.

 

وی با اشاره به نقش مؤثر والدین در تربیت اجتماعی فرزندان تصریح کرد: فضاهای رایانه ای محیط امن و غیر قابل نفوذی برای افراد ایجاد می کند و لازم است والدین بر نحوه استفاده از آن ها از سوی فرزندان خود نظارت داشته باشند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: مسلمان باید ساعات عمر خود را به کارهای مختلفی اختصاص دهد که نیاز روحی و جسمی او را برآورده کند که بخش از آن تفریح و شادی است، اما هیچ منطقی به افراد اجازه نمی دهد برای تفریح از ابزار و وسایلی استفاده کنند که عقاید دینی آن ها را تحت الشعاع قرار دهد.

 

حجت الاسلا جاوری در پایان، گفت: توسعه ارتباطات رسانه ای در کنار تمامی مزایایی که دارد، مستعد خطرات و آسیب های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز هست./868/202/ب1

ارسال نظرات