۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۸۳۵
امام جمعه شیروان:

ارتقای فهم دین در جامعه از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیروان با بیان این‌که جامعه ما دین دار است، اما ارتقای فهم دین در جامعه از مهم ترین رسالت های طلاب و روحانیان محسوب می شود، گفت: مدارس علمیه و نهاد روحانیت در طول تاریخ در دفاع از دین مبین اسلام و ارزش های الهی نقش بی بدیلی داشته اند.
حجت الاسلام كوثري- امام جمعه شيروان

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه و تکاپوی دوباره علمی، اظهار کرد: مدارس علمیه و نهاد روحانیت در طول تاریخ در دفاع از دین مبین اسلام و ارزش های الهی نقش بی بدیلی داشته اند.

 

 

وی ادامه داد: همچنین این مراکز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس دینی در ایران، نقش بسزایی در حفظ و صیانت از حریم ولایت داشته اند.

 

حجت الاسلام کوثری تأکید کرد: امروزه با توجه به اقدامات مذبوحانه دشمنان در راستای تضعیف فرهنگ و اعتقادات غنی اسلام در کشور و اغفال جوانان مؤمن ما، مسؤولیت سنگین ایستادگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و بالا بردن سطح آگاهی معنوی که زیربنای پیاده شدن ارزش های اسلامی است، بر عهده حوزه های علمیه و نهاد روحانیت است.

 

وی اضافه کرد: مدارس علمیه باید در راستای آگاهی بخشی اسلامی به جوانان و نسل های جدید و حفظ ارزش های دینی در جامعه ایران تلاش کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان افزود: طلاب و روحانیان باید فعالیت های خود را در راستای افزایش فهم دینی و اسلامی مردم افزایش دهند تا جامعه نسبت به دین مبین اسلام از فهم بالایی برخوردار شوند.

 

حجت الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ملت ایران دین دار هستند اما باید فهم دین در جامعه افزایش یابد که این رسالت مهم بر عهده طلاب و روحانیان است.

 

به گفته این استاد حوزه علمیه وقتی فهم دین در جامعه بالا باشد، روش ها و منش های آن در راستای دین قرار گرفته و هیچ گاه دین با سلایق شخصی افراد اجرا نمی شود بلکه مدار و محور عمل مردم، دینی است که بر اساس قرآن و سنت ائمه اطهار(ع) تدوین شده است.

 

حجت الاسلام کوثری ادامه داد: در چنین حالتی جامعه دینی تحت تأثیر تبلیغات شوم دشمنان و شبکه های ماهواره ای آنها قرار نگرفته و مطابق آموزه های دینی و قرآنی رفتار خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: دشمنان در شبکه های ماهواره ای و رسانه های خود برنامه هایی مطابق امیال و خواسته های شیطانی خویش برای اغفال جوانان جامعه دینی ما تولید می کنند تا آرمان ها و ارزش های زیربنایی اسلام را تضعیف کنند.

 

امام جمعه شیروان در ادامه با تأکید بر مسؤولیت خطیر مدارس علمیه و طلاب افزود: روحانیان باید با آگاهی از اهداف دشمنان برای تخریب اسلام، به نیازمندی های دینی مردم توجه کرده و پاسخگوی سؤالات و شبهات اعتقادی آنها باشند که در این صورت حوزه های علمیه به بهترین اماکن خودسازی و معرفت افزایی برای نسل جوان بدل می شوند.

 

حجت الاسلام کوثری با تشکر از مسؤولان، متولیان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه شیروان، گفت: رتبه علمی مدارس علمیه این شهرستان در بین حوزه های علمیه استان خراسان شمالی بالا بوده و باید برای حفظ و تداوم سطح علمی و دینی دو حوزه علمیه خواهران و برادران در شیروان تلاش فراوانی شود.

 

وی اضافه کرد: اگر مدارس علمیه شهرستان شیروان از نظر علمی و فقهی در سطح بالایی قرار داشته باشند افراد بیشتری برای تحصیل در این مدارس علمیه تشویق شده و حوزه های علمیه شهرستان بیش از پیش رونق می یابند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در مجموع حدود هزار و 536 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه تحصیل می کنند.

 

در  شهرستان شیروان دو مدرسه علمیه برادران آیت الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر بوده و حدود 150 طلبه خواهر و برادر در این دو مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی تا پایه شش مشغول هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات