۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۹۹۷۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه یاد یاران به مناسبت هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس؛ سند عظمت ملت ایران و فیلمبرداری مستند زندگی زوج چینی با عنوان «سلام بر اسلام» در خراسان شمالی از جمله عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مسؤول مرکز حفظ آثار بسیج و سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، گفت: نمایشگاه یاد یاران به مناسبت هفته دفاع مقدس در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برپا شد.

 

سرهنگ محمود وضیع اظهار کرد: نمایشگاه یاد یاران امروز ساعت 16 در محل پادگان شهید برونسی  به میزبانی سپاه جوادالائمه افتتاح شد.

 

سرهنگ وضیع اضافه کرد: این نمایشگاه که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس و در پاسداشت مقام شامخ شهدا و جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شده، شامل65 غرفه در قالب های رزمی فرهنگی است.

 

وی برنامه های شب شعر، خاطره گویی، نمایشگاه عکس و غیره در کنار نمایش توانمندی های بسیج در جبهه های مختلف فرهنگی و رزمی را از جمله موارد جانبی این نمایشگاه برشمرد.

 

سرهنگ وضیع گفت: نمایشگاه یاد یاران در بجنورد تا پایان هفته دفاع مقدس برپا خواهد بود و بازدید برای عموم از ساعت 9 صبح فردا، چهارشنبه آزاد است.

 

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و همچنین بصیرت افزایی را از اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام کرد.

 

دفاع مقدس سند عظمت ایران اسلامی است

امام جمعه شیروان گفت: در جنگ هشت سال دفاع مقدس به برکت مجاهدت ها و ایثار شهیدان و رزمندگان اسلام پیروز این نبرد مردم باایمان و همیشه درصحنه ایران بودند و امروز دفاع مقدس سند عظمت ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام حسین کوثری روز سه شنبه به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در دیدار مسؤولان و نیروهای مسلح با وی، با اشاره به رشادت ها و شهادت طلبی مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس تبیین ارزش های این هشت سال را برای جوانان و نوجوانان ضروری دانست.

 

وی اظهار کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس ابزاری بازدارنده در مقابل هجمه فرهنگی دشمن است.

 

امام جمعه شیروان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید نسل به نسل در بین آینده سازان ایران انتقال یابد و نهادینه شود، گفت: جوانان باید دشمن را بشناسند و در مقابل هجمه فرهنگی راه درست را انتخاب کنند.

 

مستند زندگی زوج چینی با عنوان «سلام بر اسلام» فیلمبرداری شد

فیلم مستندی از زندگی زوج چینی که به تازگی به دین مبین اسلام مشرف شده اند، با عنوان «سلام بر اسلام» و به همت کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم(ع) مانه و سملقان تهیه و فیلمبرداری شد.

 

اسفندیار مکرمی، مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم(ع) روستای قلعه خان شهرستان مانه و سملقان گفت: در این مستند داستانی، وقایع و حوادث زندگی یک زوج چینی که به تازگی به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شده اند، به تصویر کشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه این مستند داستانی در روستای قلعه خان فیلمبرداری شد، اظهارداشت: چگونگی گرایش به دین اسلام، نحوه مسلمان شدن، ازدواج و چگونگی تبلیغ دین اسلام در بین هموطنان خود، آداب و رسوم مسلمانان، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مراسم ماه محرم و اقامه نماز جماعت و اول وقت از جمله موضوعاتی است که در این مستند به آن پرداخته شده است.

 

مکرمی اظهار کرد: مستند تلویزیونی «سلام بر اسلام» نخستین اثر هنری در قالب مستند تلویزیونی است که در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و با همکاری دبیرخانه و ستادعالی کانون های مساجد و توسط گروه هنری اُسوه تولید می شود.

 

وی افزود: این مستند که به مدت 30 دقیقه تولید می شود، قرار است تا پایان مهرماه جاری از رسانه ملی و محلی پخش شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم(ع) روستای قلعه خان شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: مراسم ازدواج این زوج چینی، 13 فروردین سال جاری و به سبک خراسان شمالی به همت کانون چهارده معصوم برگزار شد.

 

دفاع مقدس شناسنامه هویتی انقلاب اسلامی و احیاکننده ارزش‌های ناب اسلامی است

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین گفت: دفاع مقدس شناسنامه هویتی انقلاب اسلامی و احیاکننده ارزش‌های ناب اسلامی است.

 

وی عصر امروز در اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دیدار با فرماندار، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از بسیجیان این شهرستان با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: فرهنگ‌نامه ارزشمند انقلاب اسلامی امروز به برکت هشت سال دفاع مقدس تفاسیر ارزشمندی از شهادت، ایثار، جانبازی و آزادگی را در دل خود جای داده است.

 

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و از خودگذشتگی جانبازان و صلابت و بردباری آزادگان در دفاع از میهن اسلامی و شناسنامه هویتی انقلاب اسلامی و احیا کننده ارزش‌های ناب اسلامی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی اسفراین اضافه کرد: ما امروز مدیون مجاهدت‌های شهیدان گرانمایه و ایثارگران سرافراز هستیم و وظیفه داریم تا با نهایت توان و ظرفیت، نسبت به ترویج فرهنگ شهادت، مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی تلاش کنیم./9314/203/ب2

ارسال نظرات