۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۷۸۹
استاد حوزه علمیه:

سلوک عارفانه انسان را به آرامش می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المومنین گفت: کسی که در زندگی می‌خواهد به آرامش برسد باید سلوک عارفانه داشته باشد و در همه مراحل زندگی به خداوند اطمینان کند.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین شامگاه پنج‌شنبه 26 شهریور در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: یکی از شرایط اجابت دعا به‌کار بردن اسمای الهی است، تمام اسمایی که در قرآن و روایات آمده است را انسان می‌تواند برای اجابت دعای خود استفاده کند.



وی افزود: بر اساس کلام امام صادق(ع)، «آه» یکی از اسمای حضرت حق است، از این رو می‌توان از این اسم بزرگ نیز برای کسب فیض استفاده کرد.



استاد حوزه علمیه با بیان مطلبی در خصوص برخی نامگذاری‌های نا‌صحیح برای خداوند، تصریح کرد: ما حق نداریم برای خدا نام‌هایی بگذاریم که خداوند نپذیرفته است، همچون اسمایی که مسیحیان برای خداوند قرار می‌دهند.



رییس بنیاد فارِس المومنین ادامه داد: باید باری تعالی را با اسمایی صدا بزنیم که مفهومش را بدانیم، البته به گمان برخی از مشرکین که بت‌های خود را با نام‌های مختلف صدا می‌کردند مشتق گرفته از ذات الهی می‌دانستند که این برداشت عین خود شرک است.



حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به جهالت برخی از افراد بیان داشت: نامگذاری خدا به واژه‌هایی که دلالت بر نقص دارد از سوی عده‌ای انجام می‌شود، واژه‌هایی همچون خداوند بدون دست و پا و یا پرودگار بدون پدر و مادر، این نشان می‌دهد که این افراد ذات الهی را ناقص معرفی می‌کنند.



وی در خصوص کمال الهی گفت: خداوند را باید با صفاتی صدا زد که همراه با نقص نباشد، در قرآن نیز خداوند با اسمای کامل معرفی شده است.



رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان مطلبی درباره آرامش، اظهار داشت: کسی که در زندگی می‌خواهد به آرامش برسد باید سلوک عارفانه داشته باشد و در همه مراحل زندگی به خداوند اطمینان کند.

 



حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به داستانی در خصوص زندگی جناب ابوذر تاکید کرد: وقتی که انسان به خداوند توکل کند و ایمان کامل داشته باشد هر مشکلی و سختی برای وی سهل و آسان می‌شود.



استاد حوزه علمیه بیان داشت: حکمت الهی از این موضوع سرچشمه می‌گیرد که خداوند هرگز هیچ آفریده‌ای را فراموش نمی‌کند، بر این اساس بنده باید همیشه با تمام وجود یک توکل کامل و قلبی نسیت به خدا داشته باشد.


وی در پایان با تاکید بر اهمیت چشم داشتن به لطف الهی، ابراز داشت: مسؤولان و رؤسا نیستند که روزی خلق را می‌دهند و این خداوند است که برای خلق رزق فراهم می‌کند، پس باید فرد به‌طور کامل هر آنچه را که می‌خواهد از خدا طلب کند./856/202/ب1

ارسال نظرات