۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۸۸۰۸۶

مراسم رونمایی از مستند به دنبال صلح برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از مستند به دنبال صلح با حضور کارگردان و مستند ساز بحران سوریه در سالن نمایش حوزه هنری برگزار شد.
مراسم رونمایی از مستند به دنبال صلح برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا، محسن اسلام‌زاده، مستندساز بحران سوریه در مراسم رونمایی از مستند بدونبال صلح که در سالن نمایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به چگونگی شکل گیری کاروان صلح و دلیل نامگذاری کاروان امت واحده اشاره کرد و افزود: کاروان صلح با نام مردی امت واحده از ایران حرکت کرده و به سوریه و لبنان سفر می کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا این سفر را با محوریت مادر اگنس ماریا بسازم؛ چراکه این بانو از ابتدای به وقوع پیوستن جنگ در سوریه مبارزه خود علیه این جنگ را آغاز کرده و بارها توانسته بود معارضان سوریه را قانع کند تا سلاح های خود را زمین گذارند.


وی با اشاره به برخی از جنایات تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد، افزود: یکی از صحنه های ناراحت کننده در این مستند، حمله معارضان با خمپاره به یک مدرسه مسیحی بود که در این حمله تروریستی یک کودک کشته و تعداد زیادی از کودکان زخمی شده بودند و ما به همراه مادر اگنس ماریا خود را به بیمارستان مورد نظر رساندیم.


اسلام‌زاده هدف از تهیه این مستند را آشنا شدن مردم با جنایات تروریست ها در سوریه بشمار آورد و تصریح کرد: در این مستند فقط همراهی با کاروان صلح مدنظر نبوده است،
 برخی از صحنه های مربوط به جنایات تروریست‌ها در سوریه بود که یکی از صحنه های ناراحت کننده که در این مستند شاهد آن هستید، حمله معترضان با خمپاره به یک مدرسه مسیحی بود که در این حمله یک کودک کشته و 60 کودک دیگر زخمی شدند.

 

وی با اشاره به زمان تصویر برداری مستند بدون صلح اشاره داشت و افزود: در این حمله مشخص شد معترضان از سلاح و خمپاره‌های ممنوعه استفاده کرده‏اند؛ موضوعی که در این فیلم به آن پرداخته شده و به عنوان گزارش نقض حقوق بشر مطرح شده است، مراحل تصویربرداری به دنبال صلح۲۰ روز طول کشید تا اینکه در نهایت اوایل سال جاری این مستند آماده نمایش شد.

 

این مستندساز با اشاره به مدارکی ماریا بوسیله آن مانع حمله آمریکار به سوریه شد اشاره داشت، افزود: مادر اگنس ماریا زمانی که معترضان نظام سوریه اعلام داشتند دولت این کشور از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند، برای اثبات ادعای خود مدارکی را به سازمان ملل ارائه کردند که با تایید اسناد و مدارک ارائه شده مانع حمله آمریکا به سوریه شد .


شایان ذکر است این مستند به روایت "مادر اگنس ماریا"، راهبه مسیحی، از روزهای شروع درگیری ها در سوریه می پردازد. او از حضورش در میان معارضه و مشاهداتش که توسط یک فیلمبردار فرانسوی ثبت شده می‌گوید.


لازم بذکر است کاروان زائران صلح سوریه فروردین ماه سال ۹۳ با حضور جمعی از هنرمندان ایرانی و فعالان صلح طلب از سراسر دنیا با اجرای چند برنامه در ایران و با همت اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده خود را به سوریه و شهرهای دمشق و لاذقیه و حمص رساندند و برنامه‌هایی را در آنجا اجرا کردند./817/103/ب3

ارسال نظرات