۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۶۳۳
استاد اخلاق مدرسه علمیه نرجس مشهد:

یادآوری نعمت های خداوند موجب آرامش دل می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد با اشاره به این که یادآوری نعمت های خداوند موجب آرامش دل انسان می شود، گفت: نعمت های خداوند را برای خود یادآوری کنید، نعماتی چون سلامتی، ولایت امیر المؤمنین و نعمت همجواری امام رضا(ع).
خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم اخوان، استاد اخلاق مدرسه علمیه نرجس مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی که در رواق دارالحجه برگزار شد، گفت: اگر نماز را سبک بشمارید، نور نماز در چهره شما وجود نخواهد داشت و محبوب دیگران نمی شوید.

 

وی ابراز کرد: بالاترین نعمت، رضایت خداوند از بنده است. خداوند در قرآن می فرماید: «وَعَدَ اللّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَکْبَرُ ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ.»

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: مشکلات خود را با ائمه معصومان(ع) مطرح کنید و برای این بزرگواران نامه بنویسید. این بزرگواران خواسته شما را سریع اجابت می کنند.  

 

اخوان خطاب به زائران امام رضا(ع) اظهار کرد: نعمت های خداوند را برای خود یادآوری کنید، نعماتی چون سلامتی، ولایت امیر المؤمنین، نعمت همجواری امام رضا(ع). فکر کردن به امور مثبت، نتیجه مثبت هم دارد. خداوند در قرآن می فرماید: «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ، و پروردگارتان اعلام کرد که اگر مرا سپاس گویید، بر نعمت شما می افزایم.»؛ از این رو اگر شکر نعمت را به جا بیاوریم، نعمت ها افزایش پیدا می کند.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد اظهار کرد: به مشکلات زیاد فکر نکنید؛ چرا که با فکر کردن به مشکلات، مشکلات شما بیش تر می شود؛ از این رو بهترین راه برای حل مشکل، مراجعه به مشاوره است.

 

وی ابراز کرد: زمانی که مشکلی برای شما رخ می دهد، مشکلات ائمه معصومین(ع) را در ذهن خود یادآوری کنید، آن گاه سختی مشکلات برای شما سبک می شود؛ چرا که آن ها بالاترین مشکلات را داشتند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به هدف خلقت اشاره کرد و گفت: هدف خداوند از خلقت انسان ها، بندگی خداوند متعال است. خداوند متعال در پاسخ به حضرت داوود(ع) که عرض کرد : «یَا رَب لِماذا خلقت الخلق ؟ فرمود: «کُنت کَنزا مَخفیاً فَاحبَبت اَن اعرف فخلقت الخلق لاعرف، من گنجی پنهانی بودم پس دوست داشتم شناخته شوم آنگاه انسان را بیافریدم تا شناخته شوم.»

 

اخوان افزود: اگر انسان عمل صالح انجام داده باشد، در خانه قبر دری برای باز می شود و عالم قبر برای او روضه من ریاض الجنه است و این فرد در بهشتی برزخی قرار دارد تا زمانی که قیامت فرا برسد.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد به عواقب سبک شمردن نماز اشاره کرد و افزود: سبک شمردن نماز سبب می شود که دعای دیگران در حق انسان اجابت نشود، همچنین عمر انسان برکت ندارد و باعث می شود روزی انسان کم شود./1309/202/ب1

ارسال نظرات