۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۸۱۵۰۴
فواد ایزدی:

موافقان و مخالفان غربی برجام به دنبال براندازی نظام در ایران اند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس بین الملل و عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران تصریح کرد: مخالفین و موافقین غربی برجام به دنبال تعامل با ایران نیستند بلکه همگی به دنبال براندازی نظام ایران هستند.
فواد ايزدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، دکتر فواد ایزدی در ادامه همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی با بیان اینکه آن ها تنها در تاکتیک اختلاف نظر دارند بیان کرد: مخالفت آمریکا و اسرائیل با توافق هسته ای، سیاسی است.


وی خاطرنشان کرد: گروه های مخالف در حوزه سیاست و سیاست گذاری ها در توافق هسته ای مشکل دارند.


وی اظهار کرد: در آمریکا سه گروه وجود دارد که مخالف توافق هسته ای آمریکا و ایران هستند.


این کارشناس امور سیاسی، گروه اول را حزب جمهوری خواه در آمریکا دانست و گفت: این حزب از ابتدا با توافق مخالفت داشتند، که مخالفت آن ها برحسب دعوای سیاسی است نه متن برجام، درنتیجه نباید تصورکنیم مخالفت این گروه به دلیل سود برجام برای ایران است.


عضو اتحادیه مطالعات بین المللی تصریح کرد: دومین گروه مخالف با برجام، در حوزه سیاست گذاری ها با تیم اوباما رییس جمهور آمریکا، اختلاف دارند و برخلاف این تیم، معتقد هستند که باید فشار بیشتری بر ایران در زمینه سیاسی و اقتصادی وارد شود چراکه تحریم ها ایران را پای میز مذاکره کشانده است.


وی، نتانیاهو و دیگر اسراییلی های مخالف را در گروه سوم قرار داد و افزود: اعضای این گروه تقریبا مشابه هر دو گروه قبلی هستند به گونه ای که نتانیاهو عضو حزب جمهوری خواه بوده و دیگر اسراییلی ها نیز معتقد به وارد کردن فشار بیشتر بر ایران هستند.


وی با اشاره به نظر سنجی های انجام شده در آمریکا در خصوص توافق هسته ای، اظهار کرد: در ابتدای توافق تقریبا اکثر مردم امریکا با این توافق موافق بودند اما در حال حاضر و با وجود اختلاف ها، تنها نیمی از مردم آمریکا با توافق موافقت می کنند و از آن راضی هستند.


وی یکی از دلایل آمریکایی ها برای توافق را سست شدن تحریم ها اعلام کرد و گفت: گروه های مخالف درصدد ایجاد فضایی سنگین هستند تا تعهدات برجام اجرایی نشود.


گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./978/د102/ش

ارسال نظرات