۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۱۳۴۴
امام جمعه بهشهر:

عدالت محوری مهم ترین شاخصه نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، عدالت محوری را مهم ترین شاخصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در نظام اسلامی باید عدالت و حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه در رأس برنامه های مدیران و مسؤولان قرار گیرد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان، بر ضرورت نگاه ویژه مسؤولان به نیازهای روستائیان تأکید کرد و گفت: در صورت داشتن برنامه ریزی مناسب از سوی مسؤولان و نگاه عادلانه به همه مناطق، رشد روستاها یکسان و برابر بوده و همه مردم طعم شیرین عدالت را لمس خواهند کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عدالت محوری را مهم ترین شاخصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در نظام اسلامی باید عدالت و حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه در رأس برنامه های مدیران و مسؤولان قرار گیرد.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که روستائیان و محرومان جامعه نقش بسیار حائز اهمیتی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقتدس داشتند، خاطرنشان کرد: حضور محرومان و روستائیان کشورمان در صحنه ها و عرصه های مهم و حساس انقلاب از اقشار دیگر پرنگ تر و اثرگذار تر بوده است.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با فداکاری ها و از خودگذشتگی های فراوان مردم و بزرگان و عالمان به این جایگاه رسیده است، گفت: فداکاری های اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب به ویژه محرومان جامعه بر کسی پوشیده نیست و امروز همه مسؤولان وظیفه دارند در جهت رفع مشکلات و دغدغه های این قشر جامعه تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر لزوم توانمندسازی روستاییان تاکید کرد و گفت: برخورداری از یک زندگی آبرومند و همراه با آسایش، حق همه مردم در ایران اسلامی از جمله ساکنین روستاهای بخش یانسر است.

 

امام جمعه بهشهر همچنین خواستار توزیع عادلانه بودجه و امکانات به همه بخش های شهرستان از جمله مناطق روستایی و محروم بهشهر شد و افزود: مردم روستاهای این بخش بزرگ، از پیشتازان انقلاب و دفاع مقدس بودند و نقش غیرقابل انکاری در حمایت از مواضع و رویکردهای انقلاب و ولایت فقیه داشته و دارند.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: مردم این روستاها بیش از دیگر مناطق نیازمند امنیت، عدالت و آسایش هستند که تأمین این نیازها، باید مورد توجه و تاکید مسؤولان قرار بگیرد.

 

وی همچنین با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) در باب مشورت گفت: هرکس در جمعی بنشیند و مشورت کند در پرتو عقل جمعی، عقل فرد نورانی می شود.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به نصایح لقمان حکیم به فرزندش در خصوص مشورت خاطرنشان کرد: ما نباید زمان را از دست بدهیم و بلکه آن را محدود کرده و با استفاده بهینه و درست سبب افزایش تجربه شویم و این برای ما فایده های بسیار دارد.

 

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر گفت: انسانی که به تنهایی یک تصمیمی می گیرد در مقایسته با کسی که با دیگران مشورت کرده و نظر خود را در جمع مطرح می کند، هم نقایص آن مشخص شده و هم تصمیم درست تری می گیرد.

 

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) بیان داشت: مؤمن مانند کوه باصلابت و سلحشور است، بیان داشت: نخبگانی در همین مناطق هزارجریب وجود داشته اند و نباید بگذاریم اعتقادات مردم این منطقه، کمرنگ شود و ما باید این اعتقادات را هدایت و پررنگ کنیم./950/پ202/ب4

ارسال نظرات