۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۰۸۱۳
همزمان با آغاز دهه کرامت؛

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، همزمان با آغاز دهه کرامت در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.
افتتاح جشنواره سراسري تئاتر رضوي در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بجنورد،مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، شنبه شب، همزمان با اول ذی القعده و آغاز دهه کرامت، در مسجد امام رضا(ع) بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با حضور هنرمندان و کارگردانان دینی استان های مختلف کشور و نیز مردم و مسؤولان استان برگزار شد.

 

با افتتاح رسمی دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد، نگاه دوست داران و فعالان عرصه هنر دینی به مدت یک هفته به خراسان شمالی خواهد بود.

 

حسین ثابت قدم وحید، دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی دیشب در مراسم افتتاحیه این جشنواره، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه جمالات و کمالات و خوبی ها است.

 

وی اضافه کرد: در این دهه مقدس حرم های مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیش از سایر ایام کانون استجابت، قرآن، نیایش و دعا هستند.

 

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به میزبانی بجنورد، گفت: خراسان شمالی میزبانی برنامه ای فاخر بوده که به عنوان بزرگ ترین رویداد هنری و نقطه عطف در تاریخ هنر استان، همه نگاه ها در حوزه تئاتر دینی را به خود معطوف کرده است.

 

وی اضافه کرد: باید خراسان شمالی به پایگاه تئاتر دینی کشور تبدیل شود و همان گونه که مردم این استان ولایتمدار در ترویج سبک زندگی اسلامی پیشگام بوده اند اکنون با برگزاری پنج دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی در ترویج سبک زندگی رضوی نیز پیش قدم شده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به این که بخش جهان اسلام نیز به بخش های جشنواره تئاتر رضوی افزوده شده است، اظهار کرد: بر این اساس از سال بعد کشورهای بیشتری در جشنواره رضوی به میزبانی خراسان شمالی شرکت می کنند.

 

ثابت قدم وحید برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی را حاصل همدلی و همزبانی مردم، مسؤولان و هنرمندان این استان دانست و افزود: نمایش 12 اثر راه یافته به بخش نهایی دهمین جشنواره تئاتر رضوی از روز یکشنبه در بجنورد آغاز می شود و تا 29 مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: آثار برگزیده دهمین جشنواره تئاتر رضوی از استان های تهران، خوزستان، گیلان، کرمانشاه، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی و قم، در سالن های نمایش سه شهر خراسان شمالی از 25 مرداد ماه به مدت پنج روز به روی صحنه می رود.

 

دبیر دهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی با بیان این که در روز نخست این جشنواره چهار اثر نمایشی به روی صحن می رود، اضافه کرد: یکشنبه هفته جاری نمایش های «مسلخ عشق» به کارگردانی امیر مهاجر سلطانی و رضا رمضانی، «چهار قدم» به کارگردانی میثم ملازینل، «تاکسی زرد» به کارگردانی محمد حسن زاده و «نیم مرده» به کارگردانی علی عابدی ویژه جهان اسلام در تالار گلشن به روی صحنه خواهند رفت.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: همچنین در روز دوم جشنواره نمایش های «آنم آرزوست»، به کارگردانی محمد زوار بی ریا، «رستگاری در شب دور» به کارگردانی مژده ساعی، «آش با طعم زهر» به کارگردانی محمد رسائلی و «عکس اتفاق عزیز» به کارگردانی سعید نوروزی در تالار گلشن، تماشاخانه شمس و تالار حافظ بجنورد اجرا می شوند.

 

وی اظهار کرد: نمایش های «بوسیدنت به وقت تگرگ» به کارگردانی محمد شاکری، حاتمی نژاد و ابراهیمی، «سفر» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی، «آنم آرزوست» به کارگردانی محمد یحیی آبادی و «بیداری در خواب هزار من» در روز سوم و به ترتیب در تالار گلشن، تماشاخانه شمس و تالار حافظ به روی صحنه می روند.

 

به گفته وی همچنین در روز چهارم نیز نمایش های«روزهای اتفاقی» به کارگردانی کامران شهلایی و «آسا» به کارگردانی مهدی اشوغ در تماشاخانه شمس، «پدرانه» به کارگردانی علی راسخ راد و «این یوسف» به کارگردانی نعمت اسدی مرام و «سوغات سربی» به کارگردانی پوریا کریمی اجرا می شوند.

 

ثابت قدم وحید اظهار کرد: علاوه بر این نمایش های «پدرانه»، «چهار قدم» و«آنم آرزوست» در روز دوم و سوم جشنواره در شهرهای شیروان و اسفراین به روی صحنه می روند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات