۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۷۹۹۶
استاد حوزه علمیه:

ایثارگران از رحمت همیشگی خداوند بهرمند می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: انسان مومن از نذورات رحمت الهی استقبال کرده و از آن نسبت به دیگران ایثار و فداکاری داردو تا زمانی که به عمل خود ادامه دهد بارش رحمت الهی بر سر او ادامه خواهد داشت.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه در جلسه سخنرانی تحت عنوان خانواده آسمان «اهل بیت(ع)» که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرموند: همه اسما و صفات الهی به کمک فردی می‌آید که در کمک کردن به فقیران فعال است.

 

وی افزود: توانایی کمک کردن را خداوند به ما می‌دهد بلکه او خود به ما نیز کمک می‌کند، اگر بتوانیم در کمک کردن به دیگران سهیم باشیم خداوند در این مسیر ما را پرورش و یاری می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: وقتی فردی توان کمک کردن ندارد این احساس ضعف برای او مفید است زیرا دچار خودبزرگ‌بینی نشده و به بزرگی و توانایی خدا پی خواهد برد.

 

شجاعی اظهار داشت: خداوند در همه حال یاری‌کننده بندگان خود است تا هر زمان که مردم به مهربانی نسبت به یکدیگر بپردازند خداوند نیز آنها را یاری می‌کند مانند آبی که هر چه جریان داشته باشد زلال‌تر و گواراتر خواهد شد.

 

وی افزود: انسان مومن از نذورات رحمت الهی استقبال کرده و از آن نسبت به دیگران ایثار و فداکاری دارد تا زمانی که به عمل خود ادامه دهد بارش رحمت الهی بر سر او ادامه خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: اوج ایثار و فداکاری در این است که انسان آسایش دیگران را به آسایش خود ترجیح دهد نمونه کامل اینگونه‌ ایثار و فداکاری‌ها اهل‌بیت(ع) هستند که فقیران و نیازمندان را به خانواده خود ترجیح می‌دادند.

 

شجاعی با بیان این‌که احترام نیز نوعی از خودگذشتگی است، اظهار داشت: احترام به پدر، مادر و معلم نیز نوعی از خودگذشتگی است که نمونه‌ای از این احترام از جا برخاستن هنگام ورود آنها به خانه یا مکانی است.

 

وی با اشاره به بخشندگی به عنوان بخش دیگری از ایثار بیان داشت: بخشیدن دیگران نیز نوعی ایثار است که انسان با این عمل نه تنها کوچک و حقیر نشده بلکه به بزرگی خواهد رسید هر کس دیگران را ببخشد خداوند نیز گناهان او را خواهد بخشید.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: برای مومنان واقعی محبوبی جز اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) نیست امام زمان(عج) هزار و چندین سال منتظر یاری شیعیان خود است برای گناهان انسان‌ها گریه و دعا کرده و برای تمام مظلومان و مستضعفان در سراسر عالم غم و اندوه دارد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات