۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۷۵۴۶۶
امام جمعه ورقان:

پروژه احداث مصلای ورزقان به اتمام رسید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ورزقان با بیان این که همزمان با عید سعید فطر، پروژه احداث مصلای بزرگ شهرستان ورزقان از توابع استان آذربایجان‌شرقی به پایان رسید، گفت: این مکان به زودی بهره‌داری خواهد شد.
مصلاي ورزقان

حجت الاسلام مسعود مهدوی، امام جمعه ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: بازسازی مسجد جامع و مصلای شهر ورزقان که در زلزله 21 مرداد 91 تخریب شده بود، تقریبا به پایان رسیده و نماز عید فطر امسال در این مصلا برگزار می شود.


وی با بیان این‌که بازسازی مصلای ورزقان با همت شورای شهر و شهرداری تهران بیش از 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کاشی کاری گنبد و مناره آن در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: عموم مردم، خیرین و نهادهای مختلف در کار بازسازی این پروژه فرهنگی و دینی مشارکت داشته اند.


امام جمعه ورزقان ادامه داد: در تلاش هستیم تا 21 مرداد امسال در سومین سالگرد حادثه تلخ زلزله ارسباران این مصلی را با حضور شخصیت های مهم کشوری و استانی از جمله حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز، شهردار تهران و استاندار استان آذربایجان شرقی افتتاح کنیم.


حجت الاسلام مهدوی با اشاره به میزان آسیب‌دیدگی مساجد و مراکز دینی در جریان زلزله سال 91 افزود: نزدیک به سه سال پیش در ماه مبارک رمضان در زلزله ای 90 باب مسجد در شهر و روستاهای ورزقان بین 10 تا 100درصد آسیب دیده و تخریب شده بود که مصلای شهر ورزقان هم جزء این مساجد و اماکن مذهبی بود.


وی با تقدیر از مشارکت خیران و به ویژه شهرداری تهران در احد
اث این پروژه دینی در شهرستان محروم ورزقان افزود: ساخت این مسجد با معماری کاملاً اسلامی و مصالح آن با اقلیم و شرایط آب هوای منطقه سازگاری دارد و تا یک ماه آینده این مصلی به بهره‌برداری می‌رسد.


امام جمعه ورزقان ابراز امیدواری کرد با تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه، بسترسازی‌های مناسب برای ارتقای سطح معنوی و فرهنگی شهروندان ورزقان صورت گیرد و تصریح کرد: اتمام ساخت این پروژه دینی برنامه های فرهنگی، قرآنی و عبادی شهر با محوریت مصلای جامع اجرایی می شود.


امام جمعه ورزقان با اشاره به پیگیری و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درباره احداث و بازسازی مساجد زلزله‌زده ادامه داد: با عنایات و توجهات مقام معظم رهبری و مؤسسه‌ها و خیران و مردم نوع دوست کشور و سپاه پاسداران و کمیته امداد بازسازی 36 باب از آن‌ها به اتمام رسیده است./935/ت302/ح

ارسال نظرات