۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۷۵۳۰۰
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

انسان، ظرف معرفت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌ مطلب که خداوند در خلقت انسان از معرفت خود به وی عطا کرده است، گفت: خداوند انسان را با معرفت خود ساخته و وی را موجودی برتر آفریده است.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر پنج‌شنبه، 25 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: در یکی از کتب بسیار معروف عصر حاضر نوشته شده است، انسان به تنهایی موضوع هفت میلیون مسأله است، شاید این عدد بیان شده در کتاب بیشتر هم شده باشد، اما این عدد به‌طور کل مجموعه نظریات فلاسفه شرق و غرب در زمان‌های گذشته تا به امروز است.



وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید؛ دانشی که به بشر عطا شده است اندک است، حال انسان با همین دانش کم به رموز درونی خود واقف شده است، اما همین مقدار کم تمام خیر دنیا و آخرت وی را تامین خواهد کرد.



استاد حوزه علمیه با بیان موضوع که یک سری از گروه‌ها قطعا راهی جهنم می‌شوند، گفت: زمانی‌که خداوند نفرت خود را بجوشاند، قطعا به اشد مجازات می‌رساند افرادی را که کفر ورزیده‌اند و در زمین فساد کرده‌اند، باید در نظر داشت که خداوند تنها یک بُعد ندارد و در عین رحمت می‌تواند بسیار مقتدر نیز باشد.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تاکید بر این نکته که در خلقت انسان معرفت الهی بوده است، تاکید کرد: در خلقت انسان خداوند یک ظرف خاکی را که بسیار قیمت دارد با تمام معرفت آفریده است و نام آن‌را انسان نامیده است، این مخلوق الهی بسیار ارزشمند است.



استاد برجسته اخلاق در خصوص خلقت بشر، خاطر‌نشان کرد: خداوند از معرفت خود به انسان داده است، در خلقت بشر معرفت و علم الهی به ظرف آدمیت اضافه شده است، باید انسان به خودش افتخار کند که امتیاز معرفتی را از خداوند گرفته است.

 


وی با بیان این موضوع که بر اساس آیات و روایات اهل معرفت بسیار سود می‌گیرند، ادامه داد: حتی زمانی‌که فردی در راه کسب معرفت الهی گام بر‌دارد، اگر در این راه کشته شود هم وی را از نظر روایات بزرگان دین شهید اعلام می‌کنند.



استاد برجسته اخلاق با بیان این موضوع که روحانیت، اهل معرفت است، تاکید کرد: مردم از روحانیان یاد بگیرند که چگونه ایشان با خانواده خود رفتار می‌کنند و مراودات اجتماعی خود نیز وام دار هیچ دسته و گروه سیاسی نیستند.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در پایان با تشکر از عوامل و خادمان مسجد امیر(ع)، خاطر‌نشان کرد: از تمام کسانی‌که فرصتی را فراهم کردند تا در طی 25 روز در ماه رمضان بتوانیم از معارف امام علی(ع) سخن بگوییم، کمال تشکر و قدردانی را دارم./856/پ202/ب4

ارسال نظرات