۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۷۲۴۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

بهره گیری از ظرفیت معنوی شب قدر مستلزم درک حقیقی کلام الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، بهره گیری کامل از ظرفیت معنوی شب های قدر را مستلزم تفکر و درک حقایق قرآن است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر گفت: بزرگترین فضیلت شب قدر درک مفاهیم قرآن است، تحقق این مهم انسان را به سوی سعادت واقعی رهنمون می سازد.

 

وی اظهار داشت: قدر در لغت به معنای قیمت، ارزش، اندازه و تقدیر بیان می‌شود و بر اساس شاخص‌هایی، هر کدام از انسان‌ها مطابق اعمالشان، قدر و قیمت‌ و اندازه‌گیری و قیمت‌گذاری می‌شوند و امورات برای آنها رقم می‌خورد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که شب قدر ارتباط شدیدی با نور وجود حضرت زهرا(س) دارد، افزود: اگر ما بخواهیم به صفات شب قدر اشاره کنیم، باید صفات ایشان را مرور کنیم.

 

وی افزود: عبادت یعنی تسلیم خدا شدن یعنی در مقابل خدا سر تسلیم فرود آوردن و می‌تواند راه و وسیله‌ای باشد برای اینکه انسان در حقیقت از منیت‌های خودش بگذرد، ترک هوای نفس با عبادت در شب ایجاد می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: در این شب، سرنوشت افراد و جوامع و هر آنچه با سرنوشت انسان‌ها ارتباط و تطابق دارد، بر اساس حکمت و مصلحت رقم می‌خورد پس باید این شب را قدر دانسته و به اعمال سفارش شده در این شب به درستی عمل کنیم.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد به تعبیر قرآن کریم عبادت در این شب را برابر با هزار ماه دانست و بیان کرد:به شب زنده‌داری و تلاوت قرآن مجید و مناجات و عبادت و ادعیه در این شب،بسیار توصیه و تأکید شده و خوابیدن در شب قدر مذموم و شب زنده‌داری در آن مستحب است.

 

این مسؤول ادامه داد: بنابر روایات، روز قدر هم به اندازه‌ شب قدر ارزشمند است و دعا کردن و استغفار در شب قدر، جزو وظیفه دانسته شده است و رسول خدا(ص) بر دعا در آن و طلب عافیت از خداوند تأکید بسیار فرموده است.

 

وی یادآور شد: حضور جوانان متعهد و دین‌مدار در این شب‌ها در مساجد بسیار چشمگیر است و امیدواریم شایستگی درک درست این شب‌ها را خداوند به همگان اعطا کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که شب‌های قدر فرصتی برای تقرب و نزدیک شدن به خداوند است، اظهار داشت: مسلمانان در این شب‌ها با دعا و راز و نیاز با خداوند متعال می‌توانند ارتباطشان را با او مستحکم‌تر کنند و به همین دلیل آنان باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب بهره ببرند.

 

وی با اشاره به این که شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان فرصتی برای بخشش، توبه و ندامت از گناهان است، بیان کرد: مسلمانان با استفاده از هر لحظه‌ این شب‌ها می‌توانند از اعمال نادرست خود استغفار کنند تا انشاءالله آمرزیده شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که مسلمانان با روزه گرفتن در طول روز، احساس گرسنگی و تشنگی می‌کنند، یادآور شد: آنان در این لحظه‌ها با یاد کردن خداوند متعال بیشتر می‌توانند به او نزدیک شوند و این بهترین زمان برای نیایش با پروردگار است./1315/ت302/ب1

ارسال نظرات