۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۷۲۳۲۱
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس(29)

جمع آوری بیش از 200 میلیون نذورات توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول جذب نذورات ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد درباره پروژه های در دست اقدام و اجرا گفت: ساخت و تعویض صندوق های داخل ضریح مطهر امامین جوادین، ساخت شش جفت درب مطلا و دو جفت درب نقره حرم کاظمین، مرمت و تعویض طلاکاری ایوان های باب المراد باب قریش و باب القبله حرم مطهر کاظمین و ساخت و نوسازی صحن جامع امام رضا وامام جواد(ع) در کاظمین از جمله این پروژه ها است.
عتبات عاليات

مرتضی مؤمنیان، مسؤول جذب نذورات ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: جذب و جمع آوری نذورات و اعزام نیروهای کار برای بازسازی عتبات مقدسه عراق از جمله مهم ترین فعالیت های این ستاد است.

 

وی افزود: سال گذشته در مشهد بالغ بر 200 میلیون تومان نذورات جمع آوری شده است و این مقدار منهای مبالغ جمع آوری شده در شهرستان های تابعه است.

 

وی با بیان این که با همت بلند مردم خراسان رضوی طلاکاری ایوان های حرم مطهر امامین کاظمین(ع) انجام شد، اظهار کرد: با بیش از 16 هزار قطعه خشت طلاکاری شده ایوان های باب المراد و باب القریش و باب القبله حرم امامین جوادین(ع) طلاکاری شد.

 

مؤومنیان درباره پروژه های در دست اقدام و اجرا گفت: ساخت و تعویض صندوق های داخل ضریح مطهر امامین جوادین، ساخت شش جفت درب مطلا و دو جفت درب نقره حرم کاظمین و مرمت و تعویض سنگ ایوان های وازاره باب القبله و باب القریش حرم امامین جوادین، مرمت و تعویض طلاکاری ایوان های باب المراد باب قریش و باب القبله حرم مطهر کاظمین و ساخت و نوسازی صحن جامع امام رضا و امام جواد(ع) در کاظمین از جمله این پروژه ها است.

 

رونمایی در و سر در مصلی حرم امام علی(ع) و مرقد آیت‌الله حکیم

بنا براین گزارش، در و سردر مصلی حرم امام علی(ع) و مرقد آیت‌الله حکیم در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حضور سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی شد.

 

 این در و سردر طی سه ماه و نیم ساخته شده است که در مصلی حرم امام علی(ع) و مرقد آیت‌الله حکیم هنر «گره تند 12» و در سردر آن گره «کند و پنج» به کار رفته است.

 

 برای ساخت این در و سردر چهار نوع مدل چوب مختلف به کار رفته است، در این در از چوب درخت چنار، راش، گردو، ملچ و در سردر مصلی حرم امام علی(ع) و مرقد آیت‌الله حکیم از چوب راش و گردو استفاده کرده‌اند.

 

این در و سردر مجموعا در ابعاد 5/ 7 در چهار متر ساخته و طراحی شده است که وزنی حدود 200 تن دارد و بعد از پایان نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به نجف اشرف در کشور عراق ارسال شده و در و سردر مصلی امام علی(ع) مرقد آیت‌الله حکیم نصب می‌شود.

 

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس با مشارکت 30 دستگاه اجرایی و با حضور 27 کشور خارجی در بخش بین الملل است که 18 کشور آفریقایی و 9 کشور آسیایی است و نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت از ششم تا 16تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/ت302/ب5

ارسال نظرات