۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۷۱۶۲۶
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان مطرح کرد؛

ورود گناه‌کاران به جهنم به دلیل اعمال آنها است نه عدم رحمانیت خداوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به رحمت الهی، گفت: از صفت‌های مختلف خداوند رحمان و رحیم بودن اوست، حتی در روز قیامت نیز وقتی گناه‌کاران را به جهنم می‌فرستند به آن‌ها می‌گویند که خداوند شما را به دوزخ نمی‌فرستند و دلیل جهنمی شدن شما این موضوع است که خود شما با اعمالتان وارد جهنم شده‌اید.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر پنج‌شنبه 11 تیر در مسجد امیر(ع) گفت: پروردگار برای وجود مقدس خود 3 هزار اسم انتخاب کرده است، هر‌ چند در باطن عالم غیب، تنها خود خدا بدون هیچ اسم و رسمی وجود دارد اما این عدد اعلام شده به این دلیل است که انسان علم محدود دارد و هوش بشری به‌ دلیل آگاهی نداشتن به کل علم عالم غیب نمی‌تواند تمام رموز آن عالم را درک کند.

 

وی با اشاره به زندگی برخی از مفاخر دینی و علمی در تاریخ، افزود: این علما و دانشمندان با اشاره به موضوع حقیقت وجودی اشیا گفته‌اند که هنوز حقیقت واقعی و وجودی هیچ چیزی معلوم و مشخص نشده است، تنها چیزی که برای ما معلوم است محدوده‌ای است که جسم در دنیا درون آن محدود است.

 

استاد حوزه علیمه با اشاره به حقیقت ذاتی اشیا در دنیا، تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرمود؛ خدایا من همه چیز را در جهان هم‌چون آسمان و زمین و اشیا را می‌بینم ولی، خداوند علیم از تو می‌خواهم که حقیقت درونی این اشیا و موجودات را به من نشان بدهی.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تأکید بر آیه‌ای از قرآن، افزود: خداوند در قرآن می‌گوید که دانش انسان‌ها از زمان حضرت آدم(ع) تا انسان آخرین دانش بسیار محدود و اندک است، پس به استناد همین آیه انسان نباید به ‌خاطر دانستن برخی از علوم به خود مغرور شود، زیرا هنوز همین بشر حقیقت وجودی یک شی را نمی‌داند.

 

استاد برجسته اخلاق با بیان روایتی از امام محمد‌باقر(ع)، خاطر‌نشان کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید که علم به ‌طور کل 28 حرف است(به تعداد حروف الفبای عربی)، که از ابتدای بشر تا ظهور امام دوازدهم فقط راز‌های دورنی علم نخست یا همان الف معلوم می‌شود و پس از ظهور امام دوازدهم، راز‌های علمی از ب تا ی مشخص می‌شود.

 

وی با اشاره به صفات مختلف امام علی(ع)، گفت: نام حضرت علی(ع) اسم خداوند است و برگرفته از تمام صفات خداوندی است، ضمن این‌که هزار صفت مختلف از اسماء خداوند که گویای ذات الهی است در دعای جوشن کبیر مطرح می‌شود.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با اشاره به رحمت الهی، افزود: از صفت‌های مختلف خداوند رحمان و رحیم بودن اوست، حتی در روز قیامت نیز وقتی گناه‌کاران را به جهنم می‌فرستند به آن‌هامی‌گویند که خداوند شما را به دوزخ نمی‌فرستند و دلیل جهنمی شدن شما این موضوع است که خود شما با اعمالتان وارد جهنم شده‌اید.

 

استاد برجسته اخلاق در پایان با اشاره به زندگی پر از علم امام حسن(ع)، خاطر‌نشان کرد: امام مجتبی(ع) به بسیاری از علوم دنیا اشراف داشت و عظمت بی نهایت خدا و این‌که تمام اسماء خداوند را می‌دانست و با این همه علومی که در زندگی کسب کرده بود، هنگامی که خود را در مقابل ذات حق تعالی می‌دید باز خودش را موجودی کوچک در مقابل خداوند معرفی می‌کرد./856/پ202/ح

ارسال نظرات