۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۷۰۲۲۴
با نظارت سازمان دارالقرآن صورت می‌گیرد؛

برخورد با فروشندگان قرآن‌های مغلوط و فاقد مجوز در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری رسا ـ همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان دارالقرآن‌الکریم منجر به تعیین ناظران این سازمان در نمایشگاه قرآن برای جلوگیری از عرضه قرآن‌های مغلوط و بدون مجوز شده است.
افتتاح نهمين نمايشگاه قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان دارالقرآن‌الکریم منجر به تعیین ناظران این سازمان در نمایشگاه قرآن برای جلوگیری از عرضه قرآن‌های مغلوط و بدون مجوز شده و وزارت ارشاد از برخورد با ناشران اینچنینی بر مبنای گزارشات ناظران خبر داده است.

 

هرساله با برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و قرآن، ماجرای عرضه قرآن‌های مغلوط و فاقد مجوز چاپ و نشر تکرار می‌شود و با وجود پیگیری‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم به‌عنوان مرجع صدور مجوز چاپ و نشر قرآن کریم معمولا این مسئله با بی‌توجهی و گاهاً انکار از سوی مسئولان ذیربط در نمایشگاه و وزارت ارشاد روبرو است.


این در حالی است که نظارت دقیق جمهوری اسلامی ایران بر چاپ و نشر قرآن در کشور، توانسته است توطئه دشمنان اسلام و تشیع را در رابطه با ایراد اتهام تحریف قرآن توسط ایران ناکام بگذارد، اما چاپ و عرضه قرآن‌های تصحیح نشده توسط چند ناشر متخلف که در 100 درصد موارد هم بدون مجوز سازمان دارالقرآن‌الکریم صورت می‌گیرد سبب شده است تا خروج این قرآن‌ها از کشور توسط حجاج و یا دیگر مسافران، مستمسکی دوباره به دست دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی دهد تا دلیلی بر ادعای دروغین آنها باشد.


در خلال برگزاری نمایشگاه کتاب امسال بود که سازمان دارالقرآن ‌الکریم در حرکتی خودجوش و از سر دغدغه، نمونه‌ قرآن‌های مذکور را همراه با فاکتور فروش از نمایشگاه خریداری کرد و به‌عنوان سندی انکارناپذیر در اختیار مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد گذاشت که پس از رسانه‌ای شدن اسامی ناشران متخلف، مسئولان امر در وزارت ارشاد نیز خبر از تشکیل جلسه‌ای برای بررسی موضوع و در نهایت جمع‌آوری قرآن‌های مذکور طی دو روز پایانی نمایشگاه دادند.


از آنجایی که سازمان دارالقرآن‌الکریم خواستار برخورد قاطع وزارت ارشاد با متخلفان حوزه چاپ و نشر قرآن کریم است و این موضع خود را مجددا طی نامه‌ای در تاریخ 11 خردادماه 1394 به وزارت ارشاد اعلام کرده است؛ آنها نیز در پاسخ به این نامه در مورخ 24 خردادماه 1394 خواستار معرفی 2 ناظر برای عرضه قرآن‌های مورد تأیید در نمایشگاه قرآن کریم شدند که سازمان نیز روز گذشته ناظران خود را به آنها معرفی کرد.


«رجبعلی سالاریان» دبیر بخش فروش بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به توزیع قرآن‌های بدون مجوز در نمایشگاه قرآن، گفته است: سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد تخلفاتی از سوی ناشران بودیم که با کمک سازمان دارالقرآن این مشکلات برطرف شد.


وی از دادن اخطار به ناشران متخلف با هدف جلوگیری از عرضه قرآن‌های بدون مجوز یا غلط‌دار خبر داده و افزوده است: علاوه بر اخطار به ناشران، امروز دو ناظر از سوی سازمان دارالقرآن برای نظارت بر قرآن‌های عرضه شده به نمایشگاه می‌آیند تا قرآن‌های موجود در این نمایشگاه را مورد بررسی قرار دهند.


سالاریان همچنین وعده جمع‌آوری قرآن‌های غیر مجاز و برخورد با ناشران آنها را در صورت گزارش مسئولان سازمان دارالقرآن داده و تصریح کرده است: هیچ ناشری اجازه عرضه و فروش قرآن‌های بدون مجوز را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ندارد؛ در طول برگزاری این نمایشگاه نیز ناظران سازمان دارالقرآن‌الکریم به فروش قرآن‌ها نظارت خواهند داشت و ما نیز اجازه عرضه قرآن‌های غیرمجاز را نخواهیم داد./1325/د101/ی

ارسال نظرات