۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۶۹۹۴۱
دادستان عمومی و انقلاب دامغان:

دِین خود را به شهدا با خدمت صادقانه ادا کنیم

خبرگزاری رسا ـ دادستان عمومی و انقلاب دامغان گفت: آیت الله شهید دکتر بهشتی عجوبه‌ای در قرن ما بود که دشمنان پیش از ما و بیش از ما او را شناختند و این عالم بزرگوار را از ما گرفتند.
دادستان شهرستان دامغان

حجت الاسلام سید حسین‌علی هاشمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دردامغان، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق امام و انقلاب، اظهار داشت: ما مدیون شهدای هفتم تیر هستیم و اکنون باید با خدمات شایسته به مردم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

 

وی با اشاره به سیر نزولی جرائم و تخلفات در تمامی حوزه‌ها در ماه مبارک رمضان بر اساس شواهد و قرائن تصریح کرد: در ماه میهمانی خدا همه چیز برای بندگی خالصانه و سیر معنوی انسان به سوی قرب الی الله فراهم است، دست و پای شیطان بسته و در‌های بهشت رحمت و مغفرت باز است، حال اگر بهره نبریم دچار خسران شده‌ایم.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان با بیان اینکه قانون جدید آیین دادرسی از اول تیرماه همزمان با سراسر کشور در محاکم قضایی این شهرستان نیز اجرایی شده است، خاطر‌نشان کرد: بی‌تردید تثبیت این قانون زمان می‌برد و تنها در مرحله اجرا است که قوانین کمبود‌ها، کاستی‌ها و نواقص احتمالی خود را نشان می‌دهد.

 

حجت الاسلام هاشمی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و پیشگیرانه دادسرای عمومی و انقلاب و دادگستری شهرستان دامغان طی سال گذشته و سه‌ماهه نخست سال 94 گفت: طرح‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله و برخورد با مزاحمان خیابانی، فعالیت پلیس ارشاد و احیا تذکر لسانی، مقابله با نافیان شئونات اسلامی، بدحجابی و آلودگی‌های صوتی اجرا شده است.

 

وی دوره‌های پیشگیرانه جهت بالا بردن حفاظت محیظی اماکن اداری و تأسیساتی به منظور جلوگیری از سرقت، با همکاری شورای تأمین، شناسایی اماکن مخروبه و متروکه و از بین بردن فرصت تبدیل آنها به اماکن وقوع جرم، آموزش بخشداران و دهیاران جهت پیشگیری از سرقت احشام و اطلاع رسانی جهت جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی و توهین به مقدسات و مسئولان در فضای مجازی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

 

کاهش موجودی پرونده‌ها و رسیدگی با دقت و به سرعت از اهداف اصلی است

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان با اشاره به ورود 7300 پرونده در طول سال 93به دادسرای شهرستان دامغان با اعم از سرپرستی، اجرای احکام، اظهار نظر، شعب اول و دوم بازپرسی و شعبه دادستانی افزود: خوشبختانه روند خروج پرونده‌ها در سال 93 مثبت بوده و هفت‌هزار و 317 پرونده با تلاش همکاران ما در این نهاد مختومه شده است.

 

حجت الاسلام هاشمی با یادآوری وجود 906 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان در ابتدای سال 93 و کاهش آن به 889 فقره در ابتدای سال 94 تصریح کرد: در سال 92 تعداد پرونده‌های وارد به این مرکز هشت‌هزار و 161 مورد بوده که در سال 93 یک‌هزار فقره کاهش داشت و امیدواریم این روند نزولی در سال 94 نیز ادامه یابد.

 

وی تعداد پرونده‌های وارده شده و خروجی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان در سه ماهه ابتدایی سال 93 را به ترتیب یک هزار و 574 و یک هزار و 578 مورد عنوان کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری عدد پرونده‌های ورودی این دادسرا را یک‌هزار و 543 فقره و دعاوی مختومه شده را یک هزار و 435 مورد برشمرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان سرقت و جرائم مرتبط با مواد مخدر را پرشمار‌ترین موضوع پرونده‌های وارده به این مرکز عنوان کرد و افزود: در باب موضوع سرقت تعداد پرونده‌های ورودی سال 92 748 فقره و در سال گذشته 717 پرونده بوده است.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در طول سال 93 با اجرای طرح‌های پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر شاهد افزایش پرونده‌های واده به دادسرای عمومی و انقلاب دامغان بوده‌ایم، خاطر‌نشان کرد: در این بخش تعداد پرونده‌های وارد شده در سال 92، 369 فقره و در سال گذشته 463 مورد بوده است.

 

وی تصادفات و تخلفات حادثه ساز رانندگی را از دیگر موضوعات پرشمار پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی و انقلاب دامغان برشمرد و گفت: در طول سال 92 بالغ بر 330 پرونده تصادفات داشته‌ایم که این تعداد با روند کاهشی در سال 93 به تعداد 317 مورد بوده است./977/ت302/ب4

ارسال نظرات