۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۹۹۳۵
استاد حوزه علمیه بابل:

ماه رمضان فرصتی برای تفکر در عظمت وجودی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان این که ماه رمضان در کنار عبادات، ماه تفکر در عظمت وجودی خداوند است، گفت: تفکری از دیدگاه اسلام ارزشمند است که افق دید انسان را از دنیا جدا کند و به یاد آخرت بیندازد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مسؤول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل امروز در نشستی با عنوان جوانان و مسجد در مسجدالرسول بابل با بیان این که ماه رمضان در کنار عبادات، ماه تفکر در عظمت وجودی خداوند است، خاطرنشان کرد: تفکری از دیدگاه اسلام ارزشمند است که افق دید انسان را از دنیا جدا کند و به یاد آخرت بیندازد.

 

وی افزود: این تفکر از سوی انسان موجب ارتقای جایگاه او می شود و یک ساعت این چنین تفکری بر اساس روایت برابر با یک سال عبادت و به روایتی دیگر 60 تا 70 سال عبادت است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، یاد مرگ را سازنده بیان کرد و اظهار داشت: اگر انسان به معنی واقعی به یاد سفر آخرت و یاد مرگ باشد شکی نیست که خداوند او را مشمول رحمتش می کند زیرا این انسان مراقبت از اعمال را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: اگر کسی  از مرگ دیگران عبرت نگیرد، عاقبت به خیر نمی شود زیرا هیچ برنامه و هدفی را در زندگی خود برای دنیای دیگر و سفر از این دنیا ندارد.

 

حجت الاسلام حسینی دیگر عوامل عاقبت به خیری را احترام به والدین عنوان کرد و گفت: احترام والدین و دستگیری از آن ها، رضای الهی را در پی خواهد داشت و با مطالعه زندگی انسان های بزرگ در می یابیم که همه آنها همواره از دعای پدر و مادر بهره مند بودند و احترام زیادی برای آنها قائل می شدند.

 

وی ایستادگی در برابر گناه فاحش و شکستن حدود الهی و بخشش از خطای دیگران در قبال خود را از آموزه های تأمل برانگیز اسلام عنوان و تصریح کرد: دین اسلام این گونه به ما آموزش داده است تا در برابر گناه و جریان سازماندهی شده محکم بایستیم و از سوی دیگر مکرر امر به عفو، گذشت و بخشش نیز نموده است و همیشه کسی به عفو خدا نزدیک تر است که روحیه بخشنده تری دارد.

 

مسؤول حوزه علمیه دانشگاهیان مازندران، عفو و گذشت انسان ها در برابر یکدیگر را موجب سلامت روحی و پیوند اجتماعی بیان و خاطرنشان کرد: براساس روایت کم عقل ترین مردم کسی است که به دیگران ظلم کند، اما در مقابل آن مؤمنی که عذر برادر مؤمن خود را نپذیرد از شفاعت ائمه معصومین محروم می شود.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه زدودن کینه ها از دل است زیرا جایی که مأمن عشق به پروردگار متعال است باید از کینه و تاریکی عاری شود.

 

حجت الاسلام حسینی ماه رمضان را ماه زودن غبارهای نفسانی و آلودگی های دنیایی عنوان کرد و گفت: غباروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان و انس گرفتن در فضای روحان مسجد در ماه ضیافت الهیی، صرف‌نظر از پاکیزگی، بهانه‌ای برای زدودن غبار دل و ارتقای معنوی در این ماه مبارک است.

 

وی بر لزوم حفظ این دستاوردهای معنوی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم که دل که خانه خدا است، به محلی برای غیر خدا تبدیل شود،  زیرا انسانی موفق است که از این فرصت ارزشمند بهره ببرد و این بهره ها را همچنان حفظ کند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات