۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۳۹۵
کارشناس مذهبی:

خداشناسی، اولین گام در راه بندگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که خداشناسی، اولین قدم در راه بندگی است، گفت: می بایست راه و رسم زندگی را بیاموزیم؛ هر چه بیشتر خدای خود را بشناسیم، بیشتر عاشق او می شویم.
فضل خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم الله دادی، کارشناس مذهبی، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع « ضرورت آشنا شدن جوانان با مناجات های امیرمؤمنان حضرت علی(ع)» در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: دعاهای متفاوت از وجود مقدس امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به ما رسیده است، دعاهایی همچون، دعای کمیل، دعای سریع الاجابه و مناجات منظومه.

 

وی با بیان این که فحوای توحیدی و ایمانی از کلام امیرمؤمنان(ع) کاملا مشهود است، افزود: دعای سریع الاجابه، دعایی است با مضامین بسیار زیبا که  فوق العاده مجرب است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به فراز «انتَ الخُالق وَ انَا المُخلوق» در مناجات حضرت علی(ع) در مسجد کوفه، تصریح کرد: دنیای معارف در این جمله نهفته است؛ خداوند متعال رسم و کار خالقیت خود را می داند، این من هستم که باید مخلوق بودن خود را یاد بگیریم.

 

الله دادی اظهار کرد: آن چه خداوند متعال خلق کرده است، همه تسبیح گوی، ذات اقدس الهی هستند، این ها مخلوق مولایند و مشغول تسبیح خداوند هستند و در این میان، انسان که گل سر سبد همه مخلوقات است، روا نیست مشغول تسبیح خداوند متعال نباشد.  

 

وی با بیان این که خداشناسی، اولین قدم در راه و رسم بندگی است، ابراز کرد: می بایست رسم و راه بندگی را بیاموزیم، دستور العمل زندگی ما در قرآن کریم و در کلام ائمه اطهار(ع) است، اولین قدم در راه و رسم بندگی این است که من ابتدا خالق خود را بشناسم.

 

این کارشناس مدهبی با اشاره به این که ماه رمضان، ماه بندگی خداوند متعال است، گفت: حضرت ابراهیم(ع) بندگی خداوند متعال را کرد؛ از این رو به مقام تسلیم و رضا و قرب رسید. من هر چه بیشتر خدای خود را بشناسم، بیشتر عاشق او می شوم و زمانی که انسان عاشق خداوند بشود، جای دیگر نمی رود و در دیگری را نمی زند.

 

الله دادی ادامه داد: بالاترین سرمایه محبت زمانی است که خداوند متعال در آخرین لحظات به فریاد من می رسد و بهترین محبت، محبتی است که بر اساس آیه « یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ»، محبت دوسویه باشد.

 

وی گفت: بعد از این که خدای خود را شناختم، باید خود را بشناسم و کشور وجود خود را بررسی کنم و ساختمان بدن خود را از لحاظ فیزیکی مورد شناسایی قرار بدهم. باید استعدادهایی که خداوند در من قرار داده است را بشناسم.

 

این کارشناس مدهبی با اشاره به این که علم، رأس همه خیرات است و رأس همه شرور، جهل است، گفت: اگر فاصله بین من و خدا ایجاد شده است، به این علت است که من نسبت به خدای خود شناخت ندارم.

 

الله دادی اظهار کرد: انسانی گناه می کند که خود را نمی شناسد، بهای خود را جز به بهشت نفروشید، متاسفانه برخی جوانان استفاده ناصحیح از فضای مجازی می کنند و وقت خود را بیهوده تلف میکنند، جوان باید زمان خود را دریابد و برای زمان خود برنامه ریزی کنند. 

 

وی یادآور شد: سومین عنصری که از خداشناسی نصیب ما می شود، این است که وظیفه شناس باشیم. وظیفه انسان در میدان عبودیت این است که واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات