۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۶۹۱۹۹

مصلای ورزقان تا یک ماه آینده به بهره‌داری می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ورزقان گفت: مصلای این شهرستان به همت شهرداری تهران در مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۸۵۰ متر مربع ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
مصلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدوی، امام جمعه ورزقان امروز در حاشیه بازدید از روند بازسازی مصلای شهر ورزقان اظهار داشت: این بنا که در اثر زلزله 21 مرداد سال 1391 آسیب جدی دیده بود، این روزها مراحل پایانی بازسازی و احداث خود را سپری می کند.

 


وی با بیان این‌که این بنای اسلامی از طرف شهرداری تهران با اعتبار 25 میلیارد ریال و به مساحت 2500 متر مربع و با زیربنای 1850 متر مربع 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: امیداریم با اتمام پروژه احداث مصلای ورزقان شاهد آغاز فعالیت یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی دینی در استان باشیم.

 


حجت الاسلام مهدوی با تقدیر از مشارکت خیران و به ویژه شهرداری تهران در احداث این پروژه دینی در شهرستان محروم ورزقان افزود: ساخت این مسجد با معماری کاملاً اسلامی و مصالح آن با اقلیم و شرایط آب هوای منطقه سازگاری دارد و تا یک ماه آینده این مصلا به بهره‌برداری می‌رسد.

 


امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کار بازسازی مساجد آسیب دیده از زلزله در این شهرستان هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: بعد از زلزله 21 مرداد 91 در حدود 90 باب مسجد از 10 الی 100 درصد آسیب دیده و تخریب شده بود که با همت خیران و مردم و نهادهای مختلف 54 باب مسجد در این شهرستان در حال احداث است.

 


وی با اشاره به پیگیری و عنایت ویژه مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درخصوص احداث و بازسازی مساجد زلزله‌زده ادامه داد: با عنایات و توجهات مقام معظم رهبری و موسسه‌ها و خیران و مردم نوع دوست کشور و سپاه پاسداران و کمیته امداد بازسازی 36 باب از آن‌ها به اتمام رسیده است.

 


حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر این‌که 54 باب مسجد باقی مانده در روستاهای زلزله زده نیازمند کمک و مساعدت خیران است، بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان نزدیک به 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا کار اجرایی مابقی مساجد در روستاها با اتمام برسد، انتظار داریم عموم مردم در این ماه مبارک در احداث مساجد باقی مانده کمک و مساعدت کنند.

 


امام جمعه ورزقان با اشاره به این‌که مردم اکثر روستاهای زلزله زده در برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری و مجالس ترحیم از نبود مساجد رنج می‌برند، تصریح کرد: مردم منطقه به علت محرومیت، صدمات مالی و روحی که از وقوع زلزله دیده‌اند، توان احداث مساجد را ندارند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات