۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۴۴۴۴
سخنران حرم حضرت معصومه:

راه غلبه بر شیطان و نفس اماره مراقبت شبانه روزی است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که نفس اماره و شیطان ساعت کاری ندارند و در تمام اوقات روز مشغول وسوسه کردن انسان هستند، گفت: برای این‌که بتوانیم بر این نفس پیروز شویم لازم است که ما هم مانند او در تمامی اوقات از خود مراقبت کرده و مراقب وسوسه‌های نفس باشیم.
تهذيب نفس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ضیائی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، ظهر امروز با بیان این‌که ایمان در میان اعضا و جوارح و روح آدمی پخش‌شده است، گفت: قلب امام بدن است و اگر قلب انسان ایمان آورد تمام اعضا و جوارح او ایمان می‌آورند بنابراین کمال ایمان، ایمان قلبی به خداوند است.

 

 

وی با بیان این‌که خداوند در این دنیا نعمات زیادی به انسان داده است که زن و فرزندان و مال از جمله این نعمت‌ها هستند، تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم در قیامت این نعمت‌ها برای انسان مفید نیستند و تنها چیزی که می‌تواند انسان را به سر منزل مقصود برساند ایمان قلبی است، ایمان قلبی هم تنها با اطاعت از خداوند به دست می‌آید.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که اولین دعایی که انسان در مناجات شعبانیه از خداوند می‌خواهد ایمان و طاعت قلبی است، افزود: از آنجایی‌که قلب امام بدن است اگر قلب انسان به نور ایمان روشن می‌شود و هرگز انسان دچار انحراف و معصیت نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام ضیائی با بیان این‌که هر چه انسان خداوند را اطاعت کند موجب آبادی دل و قلب می‌شود و هر چه نافرمانی خداوند را بکند و مطیع نباشد قلب او ویران می‌شود، اظهار کرد: ایمان اعضا و جوارح بدن به خداوند تدریجی است و آخرین عضوی که به خداوند ایمان می‌آورد چشم است در حالی‌که اگر انسان به خداوند ایمان قلبی کسب کند یک‌باره تمامی اعضا و جوارح او به خداوند ایمان می‌آورند.

 

وی ادامه داد: زندگی ما انسان‌ها و کار ما به ‌گونه‌ای است که دارای ساعت کاری هستیم اما نفس اماره و شیطان ساعت کاری ندارند و در تمام اوقات روز مشغول وسوسه کردن انسان هستند و حتی حضرت یوسف(ع) هم ‌سخن از این می‌گوید که نفس اماره ایشان را فرمان به بدی می‌دهد بنابراین باید با مراقبت از خود اجاره ندهیم که نفس لوامه بر ما مسلط شده و ما را زیر سلطه خود قرار دهد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که برای نفس اماره فرق نمی‌کند که چه کسی و چه جنسیتی را در چه سنی وسوسه می‌کند، یادآور شد: برای این‌که بتوانیم بر این نفس پیروز شویم لازم است که ما هم مانند او در تمامی اوقات از خود مراقبت کرده و مراقب وسوسه‌های نفس باشیم و در هر زمانی که این نفس ما را به هوی و هوس دعوت می‌کند سعی کنیم با اطاعت از خداوند خود را از گناهان مختلف دور کنیم./837/پ202/ف

ارسال نظرات