۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۶۲۴۴۹

حرم رضوی در شب میلاد سیدالشهدا غرق در شادی و سرور شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب میلاد سومین اخترتابناک آسمان ولایت و امامت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) غرق در شادی و سرور و متلأطم از قطرات باران شد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، این روزها حرم رضوی سرتاسر آذین بندی، غرق نور و شادی است و صدها هزار نفر از دور و نزدیک خود را به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) رسانده اند.

 

حریم مطهر رضوی همزمان با شب میلاد فرخنده امام حسین(ع) نیز میزبان هزاران زائر و مجاوری بود که برای عرض تبریک و شادباش به محضر عالم آل محمد(ع) مشرف شده بودند و با نزول رحمت الهی جانی تازه گرفتند.

 

عده ای در گوشه و کنار صحن و سرای رضوی در حالی که قطرات باران نوازشگر صورتشان بود، زیر باران دست بر آستان الهی دراز کرده و زیر لب با خدای خویش نجوا و زمزمه می کردند.

 

بر اساس این گزارش همزمان با سوم شعبان که امام حسین(ع) پا به عرصه گیتی گذاشتند؛ ویژه برنامه جشنی در حرم مطهر رضوی از ساعت 20:30 با شعرخوانی و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) آغاز شد و با سخنرانی حجت الاسلام فرازی و قرائت دعای کمیل تا ساعت 22:30 ادامه یافت.

 

حجت الاسلام فرازی، سخنران این مراسم با اشاره به فضایلی از امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) با فاصله کوتاهی حدود شش ماه پس از برادرشان امام حسن(ع) متولد شده اند، مدتی که حضرت فاطمه زهرا(س) ایشان را باردار بودند، حضرت با مادرشان صحبت می کردند، سوم نام ایشان را خداوند برگزیده است.

 

وی تصریح کرد: وقتی امام حسین(ع) در سوم شعبان که پنجشنبه هم بود پا به عرصه دنیا گذاشتند، حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بسیار خوشحال بودند و حضرت را در جامه سفیدی که فرشته ای آن را از بهشت آورده بود، پیچیدند و در حالی که پیامبر اکرم(س) امام حسین(ع) را در آغوش گرفته بودند جبریل نازل شد؛ سلام و تبریک خداوند را به آن ها رساند و گفت: بنا به سفارش خداوند نام این فرزند را «حسین» بگذارید.

 

ویژگی های خاص امام حسین

حجت الاسلام فرازی خاطرنشان کرد: در جامعه کبیره اوصاف و فضائلی کل ائمه اطهار بیان شده است اما نبی مکرم اسلام دارای 72 خصلت و ویژگی منحصر به فرد هستند که در وجود هیچ یک از معصومان(ع) نیست، امیرمؤمنان(ع) 10 ویژگی مختص به خود دارند و برای امام حسین(ع) نیز 72 خصیصه نقل شده که منحصر به وجود مبارک ایشان دارد.

 

وی با اشاره به این که 9 امام معصوم از نسل ایشان هستند، افزود: خون سیدالشهدا امام حسین(ع) مایه تداوم اسلامی است که با تلاش و زحمت های های فراوان عمر 63 ساله حضرت محمد مصطفی(ص) به وجود آمد، محبت امام حسین(ع) دارای ویژگی منحصر به فردی است که تا پایان عمر هر مؤمنی در دل او باقی می ماند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: تفاوت زیارت امام حسین(ع) با زیارت مکه در این است که از شیعیان انتظار می رود حداقل سالی یک مرتبه برای زیارت امام خود را به کربلای معلا برسانند در حالی برای زیارت خانه خدا چنین سفارشی نشده است، از دیگر ویژگی های آن حضرت این است زمانی که انسان صرف زیارت، رفت و برگشت به حرم ایشان را می کند، جزو عمر او محسوب نمی شود.

 

حجت الاسلام فرازی ابراز کرد: در خاک و تربت سیدالشهدا(ع) شفاء است و سفارش های بسیاری برای بکارگیری آن در زندگی شده است.

 

وی با بیان این که همه مسلمانان مدیون سیدالشهدا(ع) هستند، به تعبیر حکیمانه رهبر انقلاب با تکیه بر فرهنگ عاشورا باید زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم، تأکید کرد: امام راحل(ره) در چنده دهه اخیر پرچم غیرت ایران را در سایه عزت برافراشتند و یکی از ابتکارات ایشان نام گذاری روز میلاد امام حسین(ع) به نام «روز پاسدار» بود که این روز منحصر به پاسداران نظام ندارد بلکه هریک از ما باید با پاسداری از انقلاب اسلامی و همراهی ولایت خود را در لیست شهدا و پاسدارن اسلام قرار دهیم./1308/پ202/ح

ارسال نظرات