۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۵۸۴۰۸
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

آینده نگری از مهم ترین ویژگی های شهید مطهری بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان آینده نگری را مهم ترین تفکر شهید مطهری بیان کرد و گفت: معلمان باید پیرو شهید مطهری باشند.
شهيد مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، صبح امروز، در سی‌ و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به شخصیت شهید مطهری گفت: شخصیت شهید مطهری شخصیتی معنا دار بود.

وی با اشاره به این که شهید مطهری در حال زندگی می‌کرد و تفکرش به آینده بود، افزود: آینده نگری مهم ترین تفکر استاد مطهری بود.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: شهید مطهری معلمی فیلسوف و متفکری فقیه بود و خردگری ایشان بر محوریت فلسفه الهی قرار داشت.

کریمی فر با بیان این که استاد مطهری هیچ‌گاه دچار سطحی‌نگری و حرکات مردود نمی‌شد، تأکید کرد: معلمان باید از شخصیت شهید مطهری الگو بگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این که شهید مطهری پیروی از مسیر عقلانیت را برگرفته از اعتدال می دانست، عنوان داشت: شهید مطهری شخصیتی به‌روز داشت و سخنرانی‌های ایشان برای مخاطبان همواره تازگی داشت.

معلم مهم ترین عامل تحقق اهداف آموزش و پرورش است

کریمی فر معلم را مهم ترین عامل تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: معلمان باید شرایطی فراهم کنند که حماسه‌ای به عنوان «آموزش و پرورش، همدلی و همزبانی» به‌وجود آید.

وی با بیان این که معلمان در راستای تحقق شعار سال نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: معلمان باید در جهت نهادینه سازی شعار سال تلاش کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در هفته معلم یادآور شد:  در این هفته از 553 معلم نمونه در استان تجلیل می شود.

آموزش و پرورش بر محوریت انسان‌سازی است

خیرالله خیرایی، مسؤول دبیرخانه ستاد بزرگداشت معلم در لرستان، در ادامه با بیان این که آموزش و پرورش بر محوریت انسان‌سازی است، گفت: این نهاد به تربیت دینی، علم روز و پژوهش‌محوری می‌پردازد.

وی با اشاره به این که در استان 26 هزار  721 فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سی‌ویکمین یادواره بزرگ ‌داشت مقام معلم 480 معلم نمونه منطقه‌ای، 20 معلم نمونه استانی و یک معلم برتر کشوری داریم./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات