۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۵۸۴۰۱
معاون فرهنگی سابق جامعة المصطفی در بنگلادش در گفت‌وگو با رسا:

نامه رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، جریان‌های غربی را منفعل کرده است/ جهان استکبار، در مقابل اسلام گرایی ملت‌ها، ناتوان مانده است

خبرگزاری رسا - امروز بشریت از سراسر جهان، به سمت دین اسلام هجوم می‌آورند و غربی‌ها برای اینکه انبوه مردم به این نور نرسند، مترسکی خودساخته مثل داعش را به‌عنوان نماد دین اسلام در رسانه‌های فراگیر جهان پخش می کنند که در حقیقت این رفتارها نشانگر ضعف خودشان است، که در مقابل حق ناتوان مانده‌اند.
محمدعلي نواسخن بوشهر دوقرن مقاومت

 

به گزارش سرویس اندیشه خبرگزاری رسا چندی پیش و به دنبال هجوم مجدد غربی‌ها به مقدسات دین اسلام و ازجمله هتاکی و گستاخی نسبت به ساحت پیامبر اسلام(ص)، مقام معظم رهبری مدبرانه با این هجمه مقابله کردند.


ایشان طی نامه‌ای، جوانان اروپا و آمریکا و البته کل مردم جهان را متوجه اسلام هراسی جهان استکبار، و آنان را به اسلام‌شناسی دعوت کردند که تا امروز بازتاب و استقبال گسترده‌ای را در کشورهای غربی و دیگر نقاط شاهد بوده‌ایم.


مسلماً دشمنان اسلام هیچ‌گاه دست از مبارزه علیه اسلام و مسلمین برنخواهند داشت، اما آنچه مهم است بیداری و آگاهی ملت‌ها درباره این دین مبین است تا درنتیجه آن مردم دنیا خود اسلام را بشناسند و به اختیار خود به آن بپیوندند.


به همین منظور
خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با محمدعلی نوا سخن معاون سابق فرهنگی-تربیتی دانشگاه جامعة المصطفی شعبه بنگلادش، به گفتگو نشسته تا از وضعیت اسلام ستیزی غرب و همچنین بازتاب و تأثیر نامه رهبر انقلاب در کشورهای دیگر بگوید.


محمدعلی نواسخن از کشور بنگلادش مدت 12 سال در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و اکنون فارغ التحیل سطح 3 (فوق‌لیسانس) این حوزه علمیه می‌باشد و سه سال معاونت فرهنگی-تربیتی دانشگاه جامعة المصطفی شعبه بنگلادش را عهده‌دار بوده است، وی هم اکنون مسئول انجمن اقراء در قم است.

 



رسا ـ به نظر شما هدف غرب از اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی چیست؟


از صدر اسلام یهودی‌ها نسبت به پیامبر و دین اسلام شایعه پخش می‌کردند و پیغمبر را مسخره می‌کردند، از آن زمان این برنامه یهودی و نصاری ادامه دارد تا حدی که خداوند یهود و نصاری را "عدو مبین" برای ما معرفی کرده است.


این دشمنی‌ها از آن زمان تا سال‌های اخیر، که فراگیری این توهین به شخصیت مقدس پیامبر اکرم(ص) می‌رسد، ادامه داشته است و علت‌ آن در عصر حاضر هم، فراگیر شدن اسلام است که دشمنان اسلام، خود را در رویارویی با آن واقعاً تنها و در ضعف می‌بینند و در این وضعیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.


جهانیان در عصر ظهور امام مهدی(عج)، تشنه حق هستند و از تمام گوشه و کنار جهان، یک جریان قوی به سمت حق می‌شتابند، بنابراین آن‌ها می‌خواهند از این سیل عظیمی که به راه افتاده است، ممانعت کنند.


به همین دلیل به مخدوش کردن چهره اسلام و مقدسات روی آوردند و مثلاً کاریکاتور پیامبر اسلام را می‌کشند، داعش را ساخته‌اند و خشونت آن‌ها را در رسانه‌های خودشان انعکاس می‌دهند تا نوعی ترس جهان را فرابگیرد و مردم به سمت حق سرازیر نشوند و به مردم نشان دهند که اسلام یعنی همین داعش، یعنی این پیامبری است که در کاریکاتور می‌بینید.


در روایت داریم که وقتی امام مهدی(عج) ظهور کند کسانی که از ایشان پشتیبانی می‌کنند، پرچم‌های سیاهی دارند. بنابراین آن‌ها این پرچم‌های سیاه داعش را در رسانه‌ها نشان می‌دهند و می‌گویند که این‌ها همان پشتیبانی‌کنندگان امام زمان (عج) هستند و این با این کار می‌خواهند بگویند امامی که می‌آید مثل این‌ها خشن است.


آن‌ها به این نوع تبلیغات رو آورده‌اند تا شاید بتوانند جریان بزرگی که آماده حرکت به سمت اسلام هستند را به تأخیر بیندازند و الآن می‌بینیم که نه یک و دو گروه، بلکه بشریت از سراسر جهان به سمت دین اسلام و تجلی نوری که از ایران توسط انقلاب اسلامی روشن‌شده، هجوم می‌آورند و برای اینکه انبوه مردم به این سمت نیایند و به این نور نرسند، آن‌ها این اسلام را با خواسته خودشان به مترسکی مثل داعش درست کرده و این نماد را به‌عنوان دین اسلام در رسانه‌های فراگیر جهان پخش می کنند.


در حقیقت این کاریکاتورها و اهانت‌ها، عکس‌العمل و ضعف خودشان است که در مقابل حق ناتوان مانده‌اند.

 


رسا ـ الآن شاهد این هستیم که اسلام هراسی با شدت بیشتری دنبال می‌شود، به نظر شما چرا در این برهه از زمان اسلام هراسی شدت گرفته است؟


این عصر، عصر ظهور است و ویژگی‌های خاص خودش را دارد، در طول تاریخ، در عرصه‌های مختلف و در کشورهای مختلف، ظلم‌های زیادی به بشریت شده که امروز بشر از این ظلم‌ها خسته شده است و بنابراین در عصر ظهور، چون مردم ما منتظر ظهور هستند، اسلام هراسی نیز شدت گرفته است.


رسا ـ آن‌ها می‌خواهند اسلام را بد معرفی کنند؛ اما چرا اهانت و تمسخر و کاریکاتور را انتخاب می‌کنند؟ آیا فکر نمی‌کنند با انجام چنین اعمالی جهان با آن‌ها مخالفت می‌کند؟

 

این اعمال(کاریکاتور، توهین و غیره...) در عرصه همان اسلام هراسی است که چگونگی اسلام را نشان دهند؛ بله آن‌ها می‌دانند که این اعمال چه عکس‌العمل‌هایی را در جهان خواهد داشت، ولی دیگر در این کار عاجز مانده‌اند، همان خشونتی که از قبل نسبت به دین اسلام داشته‌اند، هنوز هم در دلشان است و این مسئله تا آخر ادامه دارد که ما باید روبه روی این‌ها بایستیم و اجازه ندهیم که چنین کارهایی را انجام دهند.

درست است که دین حق فراگیر است و جهان را فرا خواهد گرفت اما ما نباید ساکت بنشینیم، چون روی ما هم به‌طرف دین حق است، اما باید در عمل هم ثابت کنیم.


رسا ـ در همین راستا، رهبر انقلاب برای شناساندن اسلام، پیامی را به جوانان آمریکا و اروپایی دادند، به نظر شما این نامه در چه راستایی بود و چه اهدافی را دنبال می‌کرد؟


این نامه دقیقاً در مقابل همان جریان سازی غربی‌ها و صهیونیست‌ها است که می‌خواهند اسلام را به‌عنوان دینی خشن و عقب‌مانده نشان دهند که در مقابل این، حرکت بزرگی بود که رهبر عزیز ما داشتند.


رهبر انقلاب در این نامه، برای خنثی‌سازی نقشه‌های صهیونیست‌ها و رسانه‌های غربی، نکته‌هایی را به جوانان آمریکا و اروپا و حتی تمام جوانان توصیه کردند که شما از منابع دست‌اول اسلام، اسلام را بشناسید.


دوم اینکه، از آن‌ها سؤال کردندکه چرا در غرب این‌قدر اسلام هراسی را رواج می‌دهند؟ آیا خود شما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید و آشنایی کامل از طریق منابع اصلی دارید؟


این خودبه‌خود در خنثی‌سازی جریان‌های فراگیر که غرب به راه انداخته، نقش بسیار بزرگی داشته است.


رسا ـ شما اهل بنگلادش هستید، آیا اسلام هراسی به همین صورت که در اروپا و کشورهای آمریکای شمالی است، در جنوب شرق آسیا هم دنبال می‌شود؟


بنگلادش در جنوب شرق آسیا قرار دارد‌ و تقریباً 160 میلیون جمعیت دارد و ازنظر جمعیتی تقریباً 90 درصد مسلمان هستند، این مسلمان‌ها سنی، یعنی متدین هستند و به همین علت درملأعام و به‌صورت مستقیم نمی‌توانند اسلام هراسی را در آنجا گسترش دهند.

 


بله، مثل نقشه گسترده‌ای که در همه جای جهان دارند، برای ریشه‌کن کردن اسلام در اینجا هم برنامه دارند، ولی خود مردم مسلمان منطقه هم، گاهی نمی‌دانند که این نقشه‌های شوم دشمنان است و ما این‌گونه نقشه‌ها را در جامعه داریم که جریان‌های سکولاری و ضد دینی به ریشه اسلام ضربه می‌زنند و می‌خواهند به‌ظاهر دین اسلام را رواج دهند، اما مردم از باطن اسلام عقب‌ بمانند.


درواقع برای محقق کردن اسلام آمریکایی در آنجا نقشه‌های فراوانی وجود دارد، اما نمی‌توانند در ظاهر به دین توهین یا با آن مقابله کنند.


رسا ـ در مقابل مساله ای که در سوال قبل مطرح شد، الآن استکبارستیزی در کشور بنگلادش به چه نحوی است؟

 

مسئله استکبارستیزی، مسئله‌ای واقعاً فطری و آتشی است که دل مردم در همه‌جا را رنجانده است؛ ولی چون در بعضی کشورها دولت و مرکز ندارند، یا رهبریت و تشکیلاتی ندارند، نمی‌توانند این جریان برخاسته از دل انسان را سازمان‌دهی کنند و به‌عنوان یک جریان استکبارستیزی شکل بدهند.

 

ما در کشورهای مختلف، نیروهایی قوی داریم که این‌ها به‌شدت استکبارستیز هستند که باید آن‌ها را جمع کرد و وقتی‌که این‌ها را جمع می‌کنیم، یک مجمع استکبارستیزی محوری قرار می‌گیرد و این باید انجام شود.


رسا ـ نامه رهبر انقلاب در کشور بنگلادش چه تأثیر و بازتابی داشته است؟


همان شب که نامه آقا رسید، ما بیدار و منتظر بودیم؛ اول به فرانسه رسید، بعد به انگلیس و سپس فوراً همان شب به بنگلادش رسید و تا صبح، یکی از دوستان آن را به زبان خودمان ترجمه کرد، ما هم بلافاصله شروع به پخش در فضای فیس‌بوک و واتس آپ و... کردیم.


خیلی از مردم استقبال کردند و این نامه را خواندند و تشکر و قدردانی کردند که در چنین شرایطی، آقا چنین نامه‌ای را مطرح کرده‌اند.


دوستان در آنجا چندین هزار نسخه را چاپ کردند و در بین جوانان پخش کردند و این کارها تاکنون ادامه دارد و تأثیر بسیار مثبتی داشته است.

 

 


رسا ـ به نظر شما با وجود ابزارهای الکترونیکی که الآن وجود دارد مثل شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون‌ها، ماهواره‌ها و... ما چگونه می‌توانیم اسلام را بهتر به مردم دنیا بشناسانیم؟


برای شناساندن اسلام به جهانیان، اولین نکته در عصر حاضر این است که ما دین خودمان را حفظ کنیم و این بسیار معجزه‌آسا است؛ اگر ما توانستیم دین خودمان را حفظ کنیم، می‌توانیم اثربخش باشیم.


چراکه در روایات داریم که در آخرالزمان، حفظ دین، مانند نگه‌داشتن آتش در کف دست است و چه‌بسا کسی دین‌دار از منزل بیرون رود و بی‌دین به خانه‌اش بازگردد.


دوم این‌که ما با حفظ دین، در عرصه‌های مختلف و فراگیر، حضورداشته باشیم؛ این دو نکته خیلی مهم است که اگر داشته باشیم، ان شاالله به لطف خداوند پیروز خواهیم شد.

 

رسا ـ از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید، سپاسگذاریم.


من هم از دوستان خوبمان تشکر می‌کنم و ان شاالله خداوند به همه ما توفیق بدهد در راستای دین اسلام و امام زمان(عج) به جامعه خدمت کنیم.

 

/404/846/م

 

 


ارسال نظرات