۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۲۵۷۵۹۶
زارعی در جمع دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم:

استقلال طلبی مردم یمن آمریکا و اسراییل را شدیدا نگران کرده/ محبوبیت داخلی و خارجی انصارالله افزایش یافته است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد امور غرب آسیا، جنگ نیابتی ایران و آمریکا در یمن را شیطنت جبهه استکبار خواند و گفت: مردم یمن به دنبال حقوق از دست رفته خودشان هستند و آمریکا با خوی استکباری‌اش در کشورها دخالت می‌کند که اگر آزادیخواهی در جهان اسلام رشد کند آمریکا دیگر بر منطقه تسلطی نخواهد داشت و رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.
سعدالله زارعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر امروز، سعد الله زارعی، کارشناس ارشد امور غرب آسیا، در «نشست بررسی تحولات یمن و پیامدهای منطقه‌ای آن» که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد با اشاره به تحولات یمن اظهار داشت:‌ امروز بوی انقلاب اسلامی ایران از انقلاب مردم یمن استشمام می‌شود زیرا این ملت آزادیخواه و مظلوم نیز به دنبال حقوق از دست رفته خودشان هستند.
بوی انقلاب اسلامی ایران از انقلاب مردم یمن استشمام می‌شود
وی با اشاره به شعارهای اصلی مردم یمن ابراز داشت:‌ از شعارهای اصلی مردم یمن «الله اکبر، الموت لامریکا، الموت لاسراییل، اللعنة علی‌الیهود و النصر للاسلام» است که به انقلاب اسلامی ایران شباهت دارد.
کارشناس مسائل خاورمیانه به همدلی شیعه و سنی در یمن اشاره و خاطرنشان کرد: نسخه تکراری «اختلاف بینداز و حکومت کن» مستکبران در یمن بی‌نتیجه مانده است و مردم یمن به صداقت انصارالله اطمینان دارند.
انقلاب یمن متفاوت از انقلاب‌های منطقه است
وی انقلاب یمن را متفاوت از انقلاب‌های منطقه دانست و گفت: شعارهای مردم یمن با مردم مصر، لیبی و کشورهای دیگر متفاوت است چنان که آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند تا به ملت‌ها ثابت کنند که انقلاب اسلامی نسخه‌ای تکرار نشدنی است اما علیرغم میل آنها، اراده مردم یمن، استقلال طلبی و مبارزه با ظالمان و مستکبران در منطقه است.
زارعی به منطقه سوق الجیشی و استراتژیک یمن اشاره کرد و گفت: با توجه به این که یمن در مجاورت «باب المندب»،‌ دریای سرخ و خلیج عدن قرار دارد از حساسیت زیادی برخوردار است اما مهمتر از آن مجاورت با کشورهای سومالی، جیبوتی، اریتره و سودان است که در آنها استعداد انقلاب وجود دارد.
وی افزود: مردم سومالی چند بار برای انقلاب خیز برداشته‌اند چنان که در سال 71 با آمریکایی‌ها درگیر شدند، مردم جیبوتی‌ با سیاست‌های عربستان مخالف هستند، در اریتره آمادگی تحولات و تغییر وجود دارد.
کارشناس ارشد امور غرب آسیا، استقلال و ثبات یمن را موجب نگرانی آمریکا، رژیم‌ آل سعود و رژیم‌ صهیونیستی دانست و تصریح کرد: اگر در یمن وضعیت مستقر و ثابتی فراهم شود همانند آینه به طرف دیگر تنگه و کشورهای همسایه منتقل می‌شود که استقلال طلبی و آزادیخواهی مردم این مناطق حساس برای استکبار جهانی و اسراییل، قابل تحمل نیست.
وی به تلاش‌های جبهه متفرق استکبار اشاره و تصریح کرد:‌ آمریکا از دوران بیل کلینتون تلاش گسترده‌ای را آغاز کرد تا جبهه‌ مستقلی علیه جمهوری اسلامی فراهم کند که این پروژه در دوران جرج بوش به اوج رسید و در دوران اوباما ادامه پیدا کرد اما در جنگ عربستان علیه یمن، شکست این پروژه مشخص شد چنان که در عمل آل سعود و آمریکا تنها مانده‌اند.
داعش پروژه آمریکا برای قرن 21 بود
زارعی، پرونده داعش را عربستانی، آمریکایی و صهیونیستی خواند و یادآور شد:‌ طبق اظهارات صریح سران آمریکا، قرار بود که داعش، پروژه نخست منطقه آسیا و شمال آفریقا باشد و با ایجاد هرج و مرج، شرایط آنارشیک، جایگزین نظم‌های منطقه از جمله ترکیه‌ای، سعودی و حتی جمهوری اسلامی ایران شود.
وی افزود: پروژه آمریکا این بود که غول وحشی داعش در مدت 10 سال منطقه را دگرگون کند و منافع روسیه، چین و برخی کشورهای مدعی را نیز به خطر اندازد تا آنها سوار بر این موج شده و نظم وستفالی‌شان را دوباره برقرار کنند و قرن 21 نیز قرن آمریکا باشد.
کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه تأکید کرد: جبهه مقاومت با کمترین هزینه توانسته است پروژه‌های سنگین و برنامه‌ریزی شده‌ای همچون داعش را مدیریت و مهار کند چنان که در حال حاضر در عراق و به زودی در سوریه سرنگون خواهد شد.
استقلال طلبی مردم یمن موجب نگرانی آمریکا و اسراییل است
وی استقلال طلبی مردم یمن را برای آمریکا و اسراییل نگران کننده خواند و تصریح کرد: اگر آزادیخواهی در جهان اسلام رشد کند آمریکا دیگر بر منطقه تسلطی نخواهد داشت و رژیم صهیونیستی نیز نابود خواهد شد.
کارشناس ارشد امور غرب آسیا با اشاره به جنایت‌های جبهه استکبار در یمن ابراز داشت:‌ ناوها، هواپیماهای اف 16، پهبادها و هلوکوپترهای آمریکا با قابلیت پرواز در شب در خدمت عملیات طوفان قاطعیت عربستان است، همچنین به هواپیماهای عربستان در آسمان بی‌دفاع یمن سوخت‌رسانی دارند و حتی آمریکایی‌ها در چند نوبت با دخالت مستقیم به یمن شلیک موشک داشته‌اند اما با همه این جنایات نتوانسته‌اند یک روستا، پادگان یا اسکله‌ای را تصرف کنند و در جبهه زمینی ناموفق بوده‌اند.
محبوبیت داخلی و خارجی انصارالله افزایش یافته است
وی به محبوبیت داخلی و خارجی انصارالله اشاره کرد و یادآور شد:‌ در حال حاضر نفوذ انصارالله از شهرهای شمالی به شهرهای جنوبی نیز کشیده شده است که در حوزه داخلی و خارجی محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند در صورتی که عربستان و حامیانش آمریکا و اسرائیل در منطقه و جهان منفورتر از گذشته‌اند چنان که صدها مقاله علیه عربستان نوشته شده است.
زارعی گفت: در حال حاضر این آمریکا و عربستان است که از انصارلله دعوت می‌کند تا در مذاکرات ریاض یا مکه حضور پیدا کند اما انصارلله راسخ‌تر از گذشته است و به طرح‌های سیاسی آمریکا اعتماد نمی‌کند.
جنگ نیابتی ایران و آمریکا در یمن شیطنت جبهه استکبار است
وی جنگ نیابتی ایران و آمریکا در یمن را شیطنت جبهه استکبار خواند و تأکید کرد:‌ آمریکا با خوی استکباری‌اش در کشورها دخالت می‌کند در صورتی که سیاست ایران، عدم مداخله بلکه مشاوره و پشتیبانی تجربی و معنوی است.
کارشناس ارشد امور غرب آسیا افزود: در حال حاضر ایران در یمن نه تنها نیروی نظامی که غیرنظامی نیز ندارد اما از حقوق ملت مظلوم یمن، پشتیبانی و حمایت می‌کند./908/پ201/ج
ارسال نظرات