۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۵۹۴۱
فرماندار ویژه شهرری:

مشکلات امروز کشور به دلیل فاصله برخی مسؤولان از مردم است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار ویژه شهرری گفت: مشکلات امروز کشورر ما به دلیل فاصله برخی از مسؤولان از مردم است که می‌تواند امنیت کشور را دچار خدشه کند، اما سرلوحه قرار دادن همدلی و همزبانی در کارها از سوی مسؤولان زمینه‌ساز خیر و برکت در کشور خواهد شد.
جمالي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرستان ری امروز پیش از ظهر در جلسه شورای اداری شهرستان ری که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انتخاب شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری بسیار مناسب بود.

 

وی افزود: به طور قطع کشور ما در سایه همدلی، انسجام، وحدت و ارتباط دولت و ملت به قله‌های رفیع موفقیت خواهد رسید.

 

مشکلات امروز کشور ما به دلیل فاصله برخی مسؤولان از مردم است

 

فرماندار ویژه شهرری با اشاره مشکلات امروز کشور، عنوان کرد: مشکلات امروز کشورر ما به دلیل فاصله برخی از مسؤولان از مردم است که می‌تواند امنیت کشور را دچار خدشه کند، اما سرلوحه قرار دادن همدلی و همزبانی در کارها از سوی همه مسؤولان زمینه‌ساز خیر و برکت در کشور خواهد شد.

 

معاون استاندار تهران، با اشاره به عملکرد فرمانداری شهرری گفت: در شهرستان ری با وجود محدودیت اعتبارات در حوزه اجرایی ما تلاش کردیم طوری عمل کنیم که نمره قبول را کسب کنیم، با توجه به تقسیمات کشوری مشکلات بسیاری از دستگاه‌های اجرای و خدماتی حل شده است.

 

دستگاه‌های اداری شهرری در سال 94 در قالب سند چشم‌انداز 20 ساله برنامه‌ریزی کنند

 

جمالی‌پور با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله اظهار داشت: در سال 94 باید تمام دستگاه‌ها در شهرری برنامه‌های خود را در قالب سند چشم‌انداز 20 ساله طراحی کنند، ظرف سه ماه اول سال جاری عملکرد دستگاه‌ها بررسی خواهد شد که نباید دستگاه‌ها درراستای این سند ضعیف عمل کنند.

 

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری در ارتباط با ساخت و ساز غیرمجاز بیان کرد: در سال جاری با کسانی که از بیت‌المال سوء استفاده کرده یا ساخت و سازهای غیرمجاز داشته باشند به صورت جدی‌تری برخورد خواهد شد، چارچوب قانون باید همیشه مورد نظر قرار گیرد اجازه نخواهیم داد قانون به خاطر برخی مسائل نادیده گرفته شود.

 

توجه به احادیث اهل بیت فرهنگ درست مصرف کردن را در کشور نهادینه می‌کند

 

فرماندار ویژه شهرری با اشاره به فرهنگ عمومی در ایران ابراز کرد: از مشکلات اساسی کشور ما ضعف در فرهنگ درست مصرف کردن است ما باید درحوزه مصرف بسیار جدی و ویژه به مباحث فرهنگی و احادیث اهل‌بیت(ع) توجه کنیم.

 

معاون استاندار تهران افزود: ما در بسیاری موارد کشوری بسیار پرمصرف هستیم امروز کشور ما در مصرف برخی موارد از جمله آب با وجود کمبود شدید با کشور یک میلیاردی چین برابری می‌کند.

 

نباید در منافع ملی اسراف صورت گیرد

 

جمالی‌پور در ادامه با اشاره به این‌که منابع ملی صرفا متعلق به امروز نبوده بلکه متعلق به آیندگان نیز است، گفت: همه روسای ادارات موظف هستند که نسبت به مجموعه مدیریتی خود توجه داشته باشند که در آن اسراف صورت نگیرد زیرا عدم توجه به منافع ملی سبب هدررفت آن می‌شود که اگر به این مساله توجه نکنیم هر یک قدم اشتباه ما می‌تواند آسیب حدی به نظام بزند.

 

وی بیان داشت: اسراف در درون دستگاه‌ها برخی ناشی از تجمل‌گرایی یا غفلت است باید صرفه‌جویی کردن از درون سازمان شروع شود به ویژه با وضعیت اعتبارات دولت در سال جاری باید بتوانیم از امکانات درست استفاده کنیم تا سطح خدمات ما به مردم آسیب نبیند.

 

فرماندار ویژه شهرستان ری، در پایان خاطرنشان کرد: در سال 94 همه دستگاه‌های شهرستان ری باید با ابزار مدیریت درست توجه داشته باشند که نیروی انسانی آنها عملکرد درست داشته باشند، باید سازمان‌ها طوری تنظیم شود که مبتنی بر قوانین اداری باشد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات