۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۲۵۱۴۳۰
سرپرست ارشاد اسلامی کاشان مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای جذب جوانان به کانون‌های فرهنگی مساجد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید زمینه های جذب جوانان و نوجوانان را به کانون ها فراهم کنند.
علي مشربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی مشربی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان سه شنبه شب در همایش نکوداشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد درکانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان گفت: مساجد قبل و بعد از انقلاب و 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی را در سازماندهی و اعزام نیروهای مردمی بسیج به جبهه های نبرد حق بر علیه باطل داشت.

 

وی افزود: مساجد بعد از یک دوره سکونی که بعد از دفاع مقدس با آن روبرو شد، در سال 1371 با تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بار دیگر فعال شدند.

 

مشربی در ادامه یاد آور شد: شهرستان کاشان تا سال 85 تنها دارای 6 کانون فرهنگی هنری مساجد بود، اما امروز با استقبال شما افسران میدان جنگ نرم با دشمن،  165 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان کاشان فعال هستند که به لحاظ کمی شهرستان کاشان بعد از شهر اصفهان رتبه دوم استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

 

به گفته وی، شهرستان های کاشان و نجف آباد به عنوان دو شهرستان ویژه استان اصفهان در بحث کانون های فرهنگی هنری مساجد محسوب می شوند که بودجه مستقل کانون های فرهنگی این دو شهرستان مستقیما از تهران به این دو شهرستان تخصیص داده می شود.

 

مشربی یاد آور شد: شهرستان کاشان طی سه سال، به لحاظ فعالیت های کانون های فرهنگی یک رتبه اول و دو رتبه دومی در بخش کانون های فرهنگی هنری مساجد را به خود اختصاص داده است که این افتخارات در حالی تحقق یافته است که مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجدکاشان بدون دریافت دستمزد و بدون هیچگونه چشمداشتی فعالیت می کنند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: امروز در دنیای جهش در فضای مجازی غیر قابل تصور است و برای این که از قافله سرعت فضای مجازی عقب نمانیم باید با حداکثر سرعت در این بخش حرکت کرد.

 

مشربی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان در این بخش دارای ظرفیت های و استعداد های بالقوه ای است که باید تلاش کرد تا این استعداد ها و ظرفیت بالفعل در آید.

 

وی افزود: از جوان هایی که برای اقامه نماز به مساجد می آیند می توانیم با گشاده رویی و روی باز آنها را جذب کانون های فرهنگی کرده و با واگذاری مسؤولیت به جوانان از استعداد های آنها در کانون های فرهنگی استفاده کرد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در ادامه از مدیران کانون های فرهنگی مساجد به عنوان ستون خیمه کانون ها نام برد و گفت: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید زمینه های جذب جوانان و نوجوانان را به کانون ها فراهم کنند.

 

به گفته وی، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به روز و فعال و توان جذب حداکثری را برای پرکردن اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان را داشته باشند و بتوانند در راستای تقویت نظام برای مقابله باتهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.

 

مشربی، از امام جماعت مساجد، هیأت امنای مسجد، نمازگزاران و پایگاه بسیج به عنوان چهار رکن اصلی در تقویت نظام، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی ایرانی نام برد که در ای زمینه نقش مهم اساسی دارند.

 

وی در ادامه تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان را 165 کانون اعلام کرد و با اشاره به این از این تعداد 122 کانون شهری و 43 کانون روستایی است افزود: از 165 کانون شهرستان کاشان 112 کانون در بخش مرکزی شهرستان، 19 کانون در بخش برزک، 15 کانون در بخش قمصر، 19 کانون در بخش نیاسر است.

 

به گفته وی، 6 کانون تخصصی در بخش های ورزش، حجاب و عفاف، گردشگری، عقاید اسلامی، تئاتر و سلامت و کانون ویژه دانشگاه علوم پزشکی، اداره زندان و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان کاشان فعال هستند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، تعداد کتابخانه های کانون های هنری مساجد شهرستان کاشن را 105 کتابخانه اعلام کرد و با اشاره به این که از این تعداد 57 کتابخانه باز و 48 کتابخانه بسته است افزود: یکصد و ده جلد کتاب در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشان در دسترس علاقمندان به کتاب است.

 

شایان ذکر است، همایش نکو داشت بیست و دومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان و با همکاری امور کانون هیا فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان و با حضور مدیران مسؤول کانون ها، ائمه جماعت و رابطین و فعالان کانون ها در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات