۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۵۱۰۰۰

همایش اعتکاف در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اعتکاف در زنجان به منظور آمادگی مسؤولان استانی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عرفانی و معنوی اعتکاف امسال در آستانه ماه مبارک رجب برگزار شد.
حجت الاسلام خدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان، در همایش اعتکاف که با حضور مسؤولان این امر در زنجان برگزار شد با اشاره به اهمیت اعتکاف در دین اسلام و سنت نبوی، گفت: یکی از مهم ترین فریضه ها اعتکاف است که در دین اسلام به آن تأکید فراوانی شده، این مسأله بسیار حائز اهمیت است چرا که پیامبر اکرم(ص) نیز خودش عامل اعتکاف بود.

 

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در کشور اظهار داشت: مراسم اعتکاف حداقل سه روز و حداکثر ده روز است و این مراسم معنوی قبل از انقلاب فقط در استان قم برگزار می شد ولی بعد از انقلاب، با فرهنگ سازی های سازمان تبلیغات اسلامی، در همه استان ها برگزار می‌شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به وجود زمینه های مستعد رشد معنوی انسان در اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف ایجاد زمینه مناسب برای اندیشیدن است چرا که فرد معتکف در مدت زمان اقامت خود در مسجد از هر گونه گناه پاک بوده و به خدا نزدیک تر است از این رو بهتر می تواند نسبت به کارهای درست و غلطی که در گذشته انجام داده است فکر کند.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه مراسم معنوی و عرفانی اعتکاف را بسیار پر اهمیت دانسته و تأکید کرد: اعتکاف زمینه توبه و بازگشت را برای انسان فراهم می‌کند بنابراین این مراسم معنوی از لحاظ دینی بسیار پر اهمیت بوده و باید جوانان عزیز به این امر مهم بیشتر توجه کنند.

 

مسؤول کمیته مردمی احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادامه اعتکاف را یک فرصت استثنایی برای رسیدن به خدا توصیف کرد و گفت: اعتکاف فرصتی برای نزدیک شدن به خدا است و در این راستا این ایام یک فرصت استثنایی برای شناخت بهتر خداوند و نعمت های بی حد و حصر او است.

 

حجت‌الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به نتایج شناخت بهتر خداوند از سوی جوانان خاطرنشان کرد: شناخت پیدا کردن نسبت به خدا و اهل بیت(ع) مانع گرایش جوانان به سوی گناه می‌شود بنابراین جوانان باید از این مسأله مهم به خوبی استقبال کنند.

 

وی در پایان با اشاره به استقبال خوب جوانان در سال های گذشته از مراسم اعتکاف در زنجان یاد آور شد: در سال های گذشته استقبال جوانان زنجانی از مراسم اعتکاف بسیار چشمگیر بوده و این امر نشان می دهد که جوانان این استان مومن بوده و به ارزش های اسلامی و دینی توجه زیادی دارند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات