۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۷۵۹

بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین از سوی یک ایرانی

خبرگزاری رسا ـ در حالی که بازسازی بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) در سامرا متوقف شده است، یک ایرانی به تنهایی در حال فعالیت عمرانی در این بارگاه است.
حرم امامين عسکريين(ع) در سامرا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، عتبات مقدس عراق که در دوران دیکتاتوری صدام حسین در وضع نامناسبی قرار داشتند، پس از آزادی سرنگونی نظام سابق با تحول بزرگی روبرو شدند.

 

بیش از 10 سال است که بازسازی و گسترش این آستان های مقدس از سوی تولیت ها با همکاری دفاتر مراجع تقلید و اوقاف شیعه در حال انجام است.

 

این مساله در عتبات عالیات کربلا بسیار مشهودتر از سایر شهرهای مقدس است و این بازسازی ها در اوج سرعت و دقت صورت می گیرد.

 

دقت در بازسازی بر اساس بنای اصیل اسلامی از موارد برجسته در این مساله به شمار می آید. ایرانیان نیز از روز اول در این امر مشارکت فعالی دارند و علاوه بر حمایت مالی، در عملیات اجرایی نقش عمده ای ایفا می کنند.

 

پروژه های عمرانی در عتبات مقدس شهرهای نجف اشرف و کاظمین نیز در حال جریان است.

 

اما اوضاع در شهر مقدس سامرا به گونه دیگری است چرا که عمران حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به دلیل شرایط امنیتی حاکم بر این شهر تقریبا متوقف شده است.

 

این شهر به دلیل اینکه در تیررس تروریست های داعش قرار دارد، در امنیت کامل بسر نمی برد اما یکی از شهروندان ایرانی در حال حاضر به کاشی کاری مرمر این حرم مطهر می پردازد.

 

این در حالی است که تولیت این حرم به دلیل احتمال تغییر طرح از این فرد خواست که فعالیت خود را متوقف کند اما وی اظهار داشت اگر طرح حرم تغییر کند نیز مرمر جدیدی را جایگزین خواهد کرد.

 

بنابراین تنها فردی که هم اکنون در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) مشغول به فعالیت است، این شهروند ایرانی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات