۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۷۸۰۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

روشنگری و بصیرت بخشی رسالت امروز روحانیت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت نقش روشنگری و بصیرت بخشی را در جامعه بر عهده دارد، گفت: حضور روحانیت در مجامع مختلف باید با تقویت بصیرت در جامعه همراه باشد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان تبلیغی استان گفت: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم. 

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است. 

 

ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺳﻠﺎﻣﯽ مازندران ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺩﺭﺻﺪﺩ ﺗﻬﯽﮐﺮﺩﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻌﻨﻮﯾﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﻧﺸﺄﺕ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺤﺮﺍﻥﻫﺎ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻭﯾﮋﻩﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺍﻧﺒﯿﺎء و ﺍﻭﻟﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻫﺪﺍﯾﺖ و ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ و ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﺧﺎﺗﻤﯿﺖ ﺍﻗﺘﻀﺎ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺭﻓﯿﻊ ﺍﻧﺒﯿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺣﻔﻆ و ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ و ﺩﻋﻮﺕ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ.

 

ﺣﺠﺖ ﺍﻟﺎﺳﻠﺎﻡ شکریان ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ.

 

وی با بیان این که روحانیت نقش روشنگری و بصیرت بخشی را در جامعه بر عهده دارد، تصریح کرد: حضور روحانیت در مجامع مختلف باید با تقویت بصیرت در جامعه همراه باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت باید دین و ارزش های ناب اسلامی را به شیوه ای صحیح در جامعه تبلیغ و ترویج کند، افزود: شبهه زدایی در جامعه باید امروز بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان با ترویج شبهات گوناگون در پی تهی کردن معنویت در نسل جوان هستند، تصریح کرد: پاسخگویی به این شبهات باید امروز در اولویت برنامه های مبلغان دینی قرار گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات