۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۴۷۵۰۳

شرکت روسی بدافزار جاسوسی جدید آمریکا را لو داد

خبرگزاری رسا ـ به گفته کارشناسان روسی این بدافزار علما و فعالان دینی و نیز مراکز تحقیات فضایی را هدف گرفته است.
ان اس اي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایندیپندنت، سرویس های امنیتی آمریکا نرم افزاری طراحی کرده اند که قادر به جاسوسی از رایانه های خانگی در همه کشورهای دنیا است.
 
پژوهشگران روسی کسپرسکی مدعی اند، این نرم افزار که از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) طراحی شده، ماموران این سازمان را قادر به شنود و جاسوسی اکثر کامپیوترهای جهان می کند.
 
این نرم افزار جاسوسی تقریبا روی همه نوع کامپیوتری نصب می شود و بدون جلب توجه کاربر اطلاعات وی را به ان اس ای مخابره کند.
 
کارشناسان کسپرسکی در ادامه مدعی شدند که این نرم افزار پیش از این برای نفوذ به سازمان‌های دولتی 30 کشور در سراسر دنیا استفاده شده است.
 
شرکت بزرگ کسپرسکی به کشور سازنده این نرم افزار اشاره نکرد اما در ادامه گفت که نرم افزاز جاسوسی اخیر با نرم افزار استاکس نت مرتبط است. استاکس نت بدافزاری بود که به دست ان اس ای برای حمله به تجهیزات هسته ای ایران به کار رفت.
 
بدافزار جاسوسی اخیر از راهکارهای مشابه استاکس نت جهت نفوذ به سیستم ها استفاده می کند. همین امر موجب گمانه زنی درباره طراحی این نرم افزار توسط سازندگان استاکس نت یعنی ان اس ای یا دیگر سازمان های جاسوسی آمریکا شده است.
 
به گفته کارشناسان کسپرسکی این ویروس پیچیده ترین و قوی ترین حمله سایبری در جهان است و در صورت آلوده شدن سیستمی به این ویروس، تنها راه خلاصی از آن، نابود کردن فیزیکی هارد دیسک سیتسم است.
 
این کارشناسان در ادامه افزودند که بد افزار اخیر تا کنون ده ها هزار سیستم را در آمریکا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و هلند را آلوده کرده است.
 
علاوه بر دولت ها هدف این بد افزار جاسوسی از علما و فعالان دینی، رسانه ها، سازمان های فضایی و شرکت های تحقیقاتی هسته ای و انرژی است. همچنین این ویروس شرکت های سازنده نرم افزارهای مقابله کننده با خود را نیز هدف قرار داده است.
 
بدافزار جاسوسی اخیر با اتکا به 100 سرور و 300 دامنه فعال در سراسر دنیا راه اندازی شده است./847/ب902/ک
ارسال نظرات