۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۷۱۵۶
معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تسلط فرهنگی و ترویج اندیشه های مادی گرایانه هدف دشمن در جنگ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که خداوند اراده کرده است که قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران با حرکت حماسی مردم ایران آغاز شود، گفت: هدف نظام سلطه در جنگ فرهنگی تسلط فرهنگ هنری و ترویج اندیشه های مادی گرایانه است.
مقابله با تهاجم فرهنگي فرنگي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، محمد اسحاقی، معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در همایش تبیین سیاست های کلی جمعیتی در راستای افزایش نرخ باروری کلی مبتنی بر سلامت مادر و کودک در رشت با بیان این که خداوند اراده کرده است که قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران با حرکت حماسی مردم ایران آغاز شود، گفت: هدف نظام سلطه در جنگ فرهنگی تسلط فرهنگ هنری و ترویج اندیشه های مادی گرایانه است.

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با این توضیح که به موضوع جمعیت باید در یک منظومه نگاه کرد باید در  نگاه به این موضوع ابعاد سیاسی، فرهنگی اجتماعی، درمانی، آموزشی و دیگر ابعاد مورد توجه باشد، خاطر نشان کرد: روند کاهش جمعیت ایران از مرز خطر عبور کرده است و به کمتر از سطح جایگزینی رسیده است.

 

اسحاقی با بیان این که سی سال دیگر ایران به یک کشور فوق پیر تبدیل می شود، افزود: باید برای گذر از این وضعیت همه سازمان ها و نهادها پای کار باشند و وزارت بهداشت نقش محرک را بازی کند.

 

وی با اشاره به این که هدف نظام سلطه در جنگ نرم ترویج فرهنگ فرد گرایی و اومانیسم و سکولاریسم است، خاطر نشان کرد: مرکز ثقل برنامه های غرب در تهاجم فرهنگی ایران اسلامی است چرا که ایران ادعا و حرف خود را در جهان اثبات کرده است و برای اهداف استکبار جهانی مانع ایجاده کرده است.

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که امروز باید برنامه گسترده از سوی استکبار مواجه هستیم، افزود: امروز دشمن به دنبال از بین بردن ارزش های دینی است و هر ملتی که از هویت و پرچم خود دست بردارد به راحتی قابل تسخیر است.

 

وی با اشاره به برنامه های استکبار در عرصه اقتصادی گفت: اسراف تجمل گرایی، مصرف کالاهای خارجی از برنامه های نظام سلطه است و غرب نقشه کاملی را طراحی کرده است و حتی در نوع چیدمان و اسباب بازی ها برنامه دارد.

 

اسحاقی تصریح کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور پرداختن به رفتارها و سبک زندگی مورد بررسی قرار گرفت و برای آن برنامه ارائه شد.

 

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با افزایش جمعیت گفت: ارتقا پویایی باالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری بیش از سطح جانشینی در بند اول این سیاست نشان می دهد که همه ابعاد در این سیاست مورد توجه است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات